Är inte så lätt att betala in då man inte har något ocr-nummer att ange. Jag är i läget att jag inte fått något utskick, och han surrar om att man har haft 3 år på sig vilket jag tror är fin formulerat skitsnack.
Men ett mail är skickat till transportstyrelsen förra veckan och väntar på svar. Bara hoppas dom förlänger, annars blir det tjuvköra...
Istället för OCR går det ju att välja meddelande och skriva PNR osv
Sen så tror jag inte att transportstyrelsen kommer att förlänga deadlinen
Har det skett för många missar med utskick eller att man konstaterar att informationen varit luddig så borde de göra det.
I utskicket står det överst att " Du har möjlighet att byta ut .......", där tror jag att många slutat läsa.
Lämpligt vore att förlänga till påsk, märkligt nog är det många som kör väldigt lite intill dess dvs de tänker knappt på om de har förarbevis eller inte.
Är jag ensam om att ha fått höra detta redan 2009 på flera olika håll?
Knappast ensam
Ringde själv till Transportstyrelsen redan 2009 och efterfrågade underlag och fick svaret att de skulle skicka ut till alla snart..... Sedan vart det förlängt, första tanken var att detta skulle lösas under 2010 som jag förstod men det gick till slut inte.
Vid påstötning för drygt ett år sedan sa de att utskick kommer snart.........det kom i augusti detta år.
Nu spelar det ingen roll för mig då KK är taget före 2000.
"ca 100 000 skoterförare berörs.."
100 000 x 150kr = 15 000 000:-
Vad kan det kosta att tillverka ett sånt här kort? 0-5 kr?
Nån kortgubbe som ska ha lite lön.
Heja transportstyrelsen, absolut minst 5 000 000 kr i vinst.
Men det bidrar ju till konjunkturen för fotograferna i vilket fall för i fantasin räknat har ju dom tillsammans tjänat 10-20 miljoner på det också.
Aja..
Och om 10 år är det samma summor igen då det blir dags för förnyelse!!!
Nä, dags att det med automatik förs in på körkortet då det med tillhörande uppgradering av kraven på utbildning mot förarbeviset, sedan handlar det om ett kort som ska förnyas vart 10:e år.
Det skulle förhoppningsvis också sålla bort de oseriösa utbildarna, märkligt egentligen att det tillåts ske ideelllt när även affärsdrivande utbildare finns att tillgå, kanske konkurrensverket skulle behöva titta på saken.