Hjälp mappar cfi4 powercommander!!

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Mappade ju om min mars -11.
Och då hade dom nyligen släppt en ny Polaris mapp. Om det nu är det du menade?
Ok, så här skriver i alla fall Jim på Dynotech
"I haven't heard of that reflash. I would be good to know how your sled runs with Mars 2011 without PCV mapping assistance. jim "

Låter ju konstigt att han, som är känd bromsare i USA och grundraren till både dtrjan mappen o aprilmappen samt delaktig i chadomappen inte har hört talas om någon "mars flash".
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ja det lät ju skumt.
För minns jag inte fel så var det en mapp gjord för Skandinavien.
Och maskinen går då hur bra som helt på den. Inga tvekningar eller nått. Ev lite fet på topp.
Varit och jämför mot 2 maskiner med Slp och Pcv. Och vi kunde då inte avgöra vem som bättre av dom.

Men det där med Mars flashen ska jag forska vidare i.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Hur går de här då? Min maskin går bra nu med januari i ecun, stoutnermappen i Powercommandern! Riktigt nöjd!
Fortfarande någon tvekning kvar men vet inte Vart jag ska justera!
Finns ingen som kör helt original maskin utan pipa fast med Powercommander!?
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Bli medlem hos dtr så du får tag i chado mappen. Den är överlägset bäst, stoutner är onödigt fet. Körde chado med lite acc pump på min slp kittade assault, inga bludder och grymt gassvar.
 

Markus!

Aktiv medlem
4 jan 2012
82
1
6
Lycksele
Bli medlem hos dtr så du får tag i chado mappen. Den är överlägset bäst, stoutner är onödigt fet. Körde chado med lite acc pump på min slp kittade assault, inga bludder och grymt gassvar.
Är ju bara på mellanvarv och tps lägre än 40% som chado är snålare än stoutner. Annars är det ingen större skillnad på toppen.

SLPs egna mapp är den som är absolut magrast på toppen.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Har ev köpt en Pc5 åt min Assault nu.
Vad rekomenderar ni på att man kör på för orginalflash samt Pcvmapp??
Kommer INTE att köra med Slp system.
Maskinen idag har en Mars -11 flash som funkar hyffsat. Nån tvekan vid 6800 vid crusing och ca 2-300 varv borta på toppen.
 

putte90

Medlem
8 dec 2009
10
0
1
Har en Pro Rmk 800 med 11/68 vikter och nerdrevad till 13/43 med en vit fjäder med ett rött streck på, har även slp pipa och burk.
Den varvar 7800-7900 och har kommit upp i 115 ungefär och innan jag monterade pc5 så har jag kört 135 med samma drevning och vikter men utan pipa burk och pc5.

Nån som har någon idé hur man ska få den att varva mer? Tycker det känns konstigt att måsta gå ner på vikter när man satt på trim pipa och burk och optimerat bränslet?
Kör på mappningen man får av Edvard i Vilhelmina.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Prova en ny rem, funkar inte de så är de troligtvis nån fjäder som gett med sig.

Har varit med om en fjäder som va helt av men skotern gick hyffsat bra ändå.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Är det någon som har en map till PC 5 för den sista flashen som kom våren 2011? Den finns endast i Scandinavien pga USA:s avgaskrav. Flashen har beteckning 4013475 för gul inkektor. Den skall tydligen vara fetare i mellanregistret men hur är den på topp? Någon som har bromsat? Kanske den redan är snål på topp nu så att pc5 an inte behövs?
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Maskinen går mkt renare med chad o till jan 14 mappen, slp mappen är väl till ursprungliga mappen? Funkade då Inge vidare för mig...
Jag gjorde en egen med chad o till 7000 sen slp nr på topp och ställde acc pumpen på 10% och 35 vilket tog bort mitt bludder helt, pipan håller hettan mkt bättre = hetare respons och mindre bränna ur tid!
Åkte 165-340 team primär fjäder och mtx 71or med 2g i båda hålen, den var jäkligt het på gasen och slog 8100 direkt och drog 8200 efter 60-70m, std drevning och ca 140 i toppspeed på plant underlag, kändes nästan på gränsen till snål men åkte ca 60mil med den mappen utan problem, är nog inget för riktigt långa lakerace repor....
Maskinen i fråga var en 09 assault.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ostnor: det är den mappen jag har kört på sen våren 2011. Tycker den funkade riktigt bra. Dock så är den fortfarande för fet på topp. Vill inte riktigt få fram dom där sista i toppvarv.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Maskinen går mkt renare med chad o till jan 14 mappen, slp mappen är väl till ursprungliga mappen? Funkade då Inge vidare för mig...
Jag gjorde en egen med chad o till 7000 sen slp nr på topp och ställde acc pumpen på 10% och 35 vilket tog bort mitt bludder helt, pipan håller hettan mkt bättre = hetare respons och mindre bränna ur tid!
Åkte 165-340 team primär fjäder och mtx 71or med 2g i båda hålen, den var jäkligt het på gasen och slog 8100 direkt och drog 8200 efter 60-70m, std drevning och ca 140 i toppspeed på plant underlag, kändes nästan på gränsen till snål men åkte ca 60mil med den mappen utan problem, är nog inget för riktigt långa lakerace repor....
Maskinen i fråga var en 09 assault.
Jo, jag har också kört med chado mappen och även lite andra moddade mappar. Kör även med mapswitch som funkar riktigt bra för att testa sig fram. Nu är det så att jag har inkl. motorförsäkring och då bör man nog ha senaste programvaran för att ha det tort under fötterna. Problemet är att jag inte riktigt vet hur skillnaden är på den nya programvaran (flashen)...har fortfarande pcv. Vad jag förstår är den lite fetare i mellanregistret och fortfarande för fet på topp. Den skall tydligen vata "safe" även för de som ligger o matar mycket på mellanregistret. Kanske det inte längre är någon stor vinning längre med pcv när dom har skitit i usa:s avgaskrav när de utvecklat denna skandinaviska map.

Tänkte nu köramed 0 or i switch 1 och en egen som är ev lite fet i mellanregistret och typ -5% på topp i läge 2.

OBS! Min skoter har alltid gått rent oavsett grundflash och med och utan slp rör. Känns nu bara lite risky då det som sagt tydligen inte finns någon pcv map (av någon bromsare typ dynoreserarch) till sista programutgåvan.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Ostnor: det är den mappen jag har kört på sen våren 2011. Tycker den funkade riktigt bra. Dock så är den fortfarande för fet på topp. Vill inte riktigt få fram dom där sista i toppvarv.
Ok, då kanske det enda man behöver göra är att snåla ut lite på topp. Får testa när det kommer snö.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Men med switch är det ju enkelt, ta en standard och en med tex chad från tex 7000 och upp samt lite acc pump som jag beskrev, sen är det ju enkelt att testa, kör lite och dra två tre repor och testa sen att pumpgasa lite, Kolla varvräknaren noga hela tiden och slå sen över, testa älskat lika, bör ju märkas direkt vilken som funkar bäst!?
Tror dock personligen att dom lämnat toppen orörd, känns som att det knappast lagts ner energi på att plocka ut mer toppeffekt utan skulle gissa på att det är vid dom kritiska överbetalande man lagt krutet, typ 4 och 6000 trakterna.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Men med switch är det ju enkelt, ta en standard och en med tex chad från tex 7000 och upp samt lite acc pump som jag beskrev, sen är det ju enkelt att testa, kör lite och dra två tre repor och testa sen att pumpgasa lite, Kolla varvräknaren noga hela tiden och slå sen över, testa älskat lika, bör ju märkas direkt vilken som funkar bäst!?
Tror dock personligen att dom lämnat toppen orörd, känns som att det knappast lagts ner energi på att plocka ut mer toppeffekt utan skulle gissa på att det är vid dom kritiska överbetalande man lagt krutet, typ 4 och 6000 trakterna.
Just nu har jag aprilmappen ena switchläget vilket jag tror är relevant. Troligen lite fet i mellan bara. Accpump har jag aldrig använt. Frågan är var dom mer styr i programvarorna? Tändning? Höjdkompencering mm?

Nåt annat jag lade märke till att det är olika programvaror beroende på vilken färg man har på spridarna. Det var nytt för mig. Undra om detta enbart gäller för den sista utgåvan eller om det alltid varit så.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
På styrboxen står det färg på spridarna.
Men att dom ska ha matchat det så noga tycker jag låter konstigt. Då borde ju alla tidigare mappar ha stått specifikt åt vilka spridare den är gjord åt.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
På styrboxen står det färg på spridarna.
Men att dom ska ha matchat det så noga tycker jag låter konstigt. Då borde ju alla tidigare mappar ha stått specifikt åt vilka spridare den är gjord åt.
Det är ju det det gör enligt nedan. Jag har "gula" spridare vilket ger PN: 4013475

"Er en Non EPA map som kunder uten for Usa får..

er ingen i Usa som kan laste den inn i scooteren..

Scooteren er bedre hele veien.

Info om map

International Only (Non US/Can) Map part number - Blue Injectors PN: 4013474
International Only (Non US/Can) Map part number - Red Injectors PN: 4013473
International Only (Non US/Can) Map part number - Yellow Injectors PN: 4013475 "

Ny programvare er nå tilgjengeli fra forhandlere..

Vist dem har tatt tid og laste ned

Improved mellom register..

Testet av motorsenteret i Desember og januar..

testet ca 3500-4000 km siden desember til i dag.

Har prøvd og skade motorer osv med desverre ikke klart det