Pratade med min mek i dag igen.
Han sitter verkligen mitt i mellan! Jag som kund som vill ha min, enligt reklamen "oljesnåla" 800 motor att åtminstone hamna på en vettig nivå och jätten BRP (som för övrigt tryckte brochyren och lovade guld och gröna skogar!)med en hel service/teknisk avdelning som verkar ytterst ovilliga och tungjobbade. Det han måste göra nu är att fixa en till 11a boondocker, köra samma sträcka och kontrollmäta?!!!! Vad i h...e kan man tjäna på det? Min maskin tar 4% olja lugn ledkörning utan pumpgasning, punkt slut!
Jag vill ha ner oljeförbrukningen till en rimlig nivå dels för att det luktar dåligt i pulkan och oljan är dyr men oxå för att jag blir förbannad och känner mig otroligt sviken/lurad. Jag hyser inget agg mot min lokala handlare men efter att ha åkt alla märken så måste jag nog dra slutsatsen att BRP inte är bra på att ta ansvar för det dom lovar och inte är speciellt intresserade av att deras kunder är nöjda i slutändan?
Har inte upplevt den argumentering dom kör mot sina kunder hos något annat märke (jag har haft alla), typ "kör man i lössnö tar dom mkt olja", " pumpgasar man..." osv. Då kan man väl ta mig fn skriva in det i broschyren då om man är medveten om det? Jag gillar verkligen min maskin och handlare MEN mitt tålamod med BRPs sätt att lösa det här problemet (som inte kanske är nått fel utan handhavandefel kansk?) gör ju inte direkt att jag är sugen på att köpa en ny maskin av samma märke... Känns som marknadsandelarna kommer ändras/redan har börjat ändras, det är farligt att vara stor och nonchalant.
Nu är dags för oss kunder att ställa hårdare krav, en snöskoter är ju fantastiskt dyr om man ser till den kvalité den har, att sen reservdelar/tillbehör kan säljas till halva priset (tex en rem) av någon som importerat själv från USA gör ju bara att man blir ännu mer frustrerad!
Med vänlig hälsning, Marcus Jonsson