Hälsar ni på varann?

Hälsar du på mötande skoteråkare?

  • Självklart!

    Röster: 383 94,3%
  • Nope!

    Röster: 23 5,7%

  • Totalt antal som röstat
    406

Ylex

Välkänd medlem
7 jan 2006
106
0
6
Pajala
Väldigt sällan man möter skoteråkare här.
Och det är inte ofta jag trycker efter leden, men hälsar mer än gärna ifall jag möter någon. :ciao:
 
F

FlewFish

Varför hälsar ni bara för att hälsa? Gör ni samma sak när ni kör bil? Eller är det så att ni bor så långt ut i ödemarkerna att ni blir helt paf när ni möter en annan människa? :p
 

ET Empa

Välkänd medlem
4 nov 2007
136
1
6
Jämtland
I hem byggden så är det ju så att alla känner alla så då hälsar man ju på varran (om man inte är ovänner förstås) men om man far till ett ställe där det e mycket folk till exempel skoterns julafton i åkersjön så kan det vara så att man inte orkar hälsa på alla. på 5 min kan man ju ha mött 20-30 skotrar eller mer...men jag brukar hälsa i alla fall :)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Varför hälsar ni bara för att hälsa? Gör ni samma sak när ni kör bil? Eller är det så att ni bor så långt ut i ödemarkerna att ni blir helt paf när ni möter en annan människa? :p
Det är något av en tradition att hälsa på om man kör båt/mc och skoter men när jag sätter mig i bilen hatar jag allt å alla :rock:
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Det är något av en tradition att hälsa på om man kör båt/mc och skoter men när jag sätter mig i bilen hatar jag allt å alla :rock:
Håller med. Alla som har båt vet väl att man hälsar på varann oavsett om man känner varann eller inte. Har blivit likadant med skoterfolket.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag är skoterguden efter leden, varför hälsar ingen åt mig? är det pga att pappa har köpt en 08ans ledsmiskare åt mig??

nej men skämt å sido, jag är hojjåkare på sommarn å då blire att hälsa till varenda hojj, stort sett bara töntar som inte hälsar tbx, samma på skoter..

skidåkare å dylikt som är efter leden.. sånna frågar jag vad dom vill mig när dom viftar med näven på skoterleden
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
hälsarför det mesta -man har ju samma intresse och vi skoteråkare e ju i minoritet och måste hålla ihop! tycker även det e trevligt när skoteråkare stannar o snackar lite. undantaget är väl typ åkersjön för då får man köra med en hand hela tiden... gör likadant på sjön men inte i trafiken såvida inte jag kör en ovanlig bil och möter en likadan.
 
D

Deleted member 9532

Jag skiter i hur sura Skidåkare och Gående personer är. Jag hälsar lika glatt ändå! Man kommer alltid längre att vara trevlig. Förr kunde man hota, men idag blir man bara polisanmäld ;)
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag hälsar om jag känner för det.....idag kom en arctic f6/f7/f8 och han hälsade till mig iaf:p
kanske var någon jag kände.
 

Humlas

Aktiv medlem
17 mar 2006
68
0
6
De få man möter här nere hälsar man inte bara på, här stannar man och pratar också.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
En liten nickning eller en lätt vinkning utförs alltid, vare sig det är en skidåkare eller skoterförare man möter i spåret.