Hälsar ni på varann?

Hälsar du på mötande skoteråkare?

  • Självklart!

    Röster: 383 94,3%
  • Nope!

    Röster: 23 5,7%

  • Totalt antal som röstat
    406

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Igår så mötte jag,min kusin och en till kompis till mig (alla kör Blizzard) ett gäng på 6-7 st förare. De bara stirrade på skotrarna våra. De verkade tro att det hade kommit till antikrundan :D
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Brukar hälsa på alla...i helgen var jag ute och körde till grannbyn på en skotervisning...träffade några som vägrade att hälsa....dåligt, visa lite hyffs....:rolleyes:
 
J

Jona$

Stannade senast i helgen å hjälpte en tjej som körde fast när vi möttes på leden, men sker ibland även att fingret åker upp, som vissa av er säger så läser ja av folk å ibland ser man att heja är ingen tanke
 

jensonon

Medlem
22 feb 2007
6
0
1
Duved
hälsar ofta på skoterfolket,men aldrig på skidåkarna,för hemma är de bara idioter som hatar skotrar som som åker skidor på leden..så dom blir snarare sur när man hälsar!
 
W

w3stman

Där jag oftast åker i fjällen hälsar jag på allt som man ser när man sitter på skotern för att folk inte ska tro att man är nå psyk som är för inne i körningen å bara skiter i allt runt omkring :p
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Hälsar väll så gott som alltid numera på skoteråkare samt de skidåkare, gående, ryttare som är trevliga. :)
De som ställer sig och hyttar med näven, håller för näsan och tittar med en ful min osv blir det någe liknande, titta på, skaka på huvudet och en halvklen hälsning om det blir någon.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Hälsar alltid på folk ute i spåret även skidåkare och folk som är ute och går med hunden i närheten..
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Jag brukar hälsa, oftast till skidåkare och touringåkare, för att vara trevlig och för att de inte ska bli sur:p Ungdommar är mer sällan!
 
F

FlewFish

Ungefär som att hälsa på alla när man kör bil? Givetvis gör man inte det om man inte känner personen/personerna i fråga. Samma gäller för skoter.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Naturligtvis hälsar man o jag känner mej lite stållt det blir en vi känsla när man hälsar, så fort man kommer över gränsen mot norge o ser en svensk registrerad bil så hälsar man ju.Jag brukar försöka stanna o prata med dom flästa min flickvän brukar tycka det är lite jobbigt ibland men mej ger det väldigt mycket.
Ps tack till den som börgade heja.
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Hälsar oftast till touringåkare/skidåkare och äldre människor. Inte alltid jag hälsar till kaxiga "småbarn" med nya/dyra sportskotrar som tror dem kör ifrån vemsomhelst och kan göra hur dem vill. Men häslar någon mig så hejjar jag givetvis tillbaka.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Hälsar oftast till touringåkare/skidåkare och äldre människor. Inte alltid jag hälsar till kaxiga "småbarn" med nya/dyra sportskotrar som tror dem kör ifrån vemsomhelst och kan göra hur dem vill. Men häslar någon mig så hejjar jag givetvis tillbaka.
Känner igen mig där. Touringåkare brukar oftast heja mest. Sen finns det ju dom som tror att dom är nån skotergud på leden, men inte alla.