Hälsar ni på varann?

Hälsar du på mötande skoteråkare?

  • Självklart!

    Röster: 383 94,3%
  • Nope!

    Röster: 23 5,7%

  • Totalt antal som röstat
    406

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
När jag är ute och kör hälsar jag gärna på mötade skoteråkare.

Oftast med handen eller åtminstone nickar till med huvudet.

Förvånansvärt många ser helt oförstående ut..och hälsar inte tillbaka..

Nog hör det väl till god ton att vi hejjar på varann, vi skoterfolket ska väl hålla ihop.

Hur gör ni?
 
R

Robin

Ibland, hälsar oftast på tex skidåkare och touring körare, "ungdomar" racar man bara med ;)

mvh/Robin
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Självfallet, men ser man på dom man möter att de är några divor som fnyser åt ens skoter och tror de äger leden så skiter jag i det.

Måste nästan fråga hur du ser att dom är divor och fnyser åt din skoter på ett antal meters håll och (ev) genom skoterhjälmen


Själv hälsar jag ibland men långt ifrån alltid
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Det är klart att man hälsar även fast det är omöjligt att se vem det är....sen brukar jag nästan stanna av och hälsa på skid- sparkåkare...dom blir oftast förvånade när dom säkert känner sig lite ivägen på leden.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Oftast men kanske inte alltid. Gående och så brukar man väl heja på med då man fis-åker för att ta sig ut på leden.
 

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
oftast, kanske inte om man mött samma tidigare utan att denne hejade... om de däremot är nån som hejar hejar alltid jag tillbaka.
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Såklart man hälsar på dom, men det är inte så ofta man möter skoteråkare här! ;)
 
J

JagLuktarGott

Klart man hälsar, om man kan.. bara det inte går för fort >.<
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Måste nästan fråga hur du ser att dom är divor och fnyser åt din skoter på ett antal meters håll och (ev) genom skoterhjälmen


Själv hälsar jag ibland men långt ifrån alltid
De kommer med sina nya skotrar i ett gäng och gasar på som nå skollat, visar ingen hänsyn och kollar på ens skoter och skakar på huvet. 'Fnyser' kanske var fel ord.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Nog försöker man hälsa för det mesta, både på skoter- och skidåkare.
Men t.ex. en Påskdag på leden mellan Merkenis och Mavas, så kan man ju inte hälsa på alla man möter, för då får man ju aldrig hålla handen på styret.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
åker hoj ,cross,enduro/gata,så att hälsa på hd ,japs ,italia åkare är en självklarhet nä föresten faktiskt LAG ,det hör till god uppfostran
detta beteende smittar av sig på skoterlederna jag hälsar på alla jag möter om jag inte e i fullfärd me nå skrå åka för att kunna passera, you know vett å etikett :)