Flytande eller korrekt linjerad sekundär?

Flytande eller korrekt linjerad sekundär?

  • Flytande

    Röster: 48 73,8%
  • Korrekt linjerad

    Röster: 17 26,2%

  • Totalt antal som röstat
    65

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Flytande sekundär variator..

Här är bilder på min hylsa/distans i aluminium som jag har i min maskin för att få sekundär variatorn flytande.

Passar följande modeller med BRP sekundär variator :
* Ski-Doo : ZX & REV
* Lynx : EVO & R-Evo


"Klicka" på bilderna för att få dem i större format :






 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Sv: Flytande sekundär variator..

Här är bilder på min hylsa/distans i aluminium som jag har i min maskin för att få sekundär variatorn flytande.

Passar följande modeller med BRP sekundär variator :
* Ski-Doo : ZX & REV
* Lynx : EVO & R-Evo


"Klicka" på bilderna för att få dem i större format :

Precis så kommer min att se ut, bortsett från kanten du har längst ut vilken jag antar är för att inte variatorn ska flyga iväg? Kommer själv att köra med originalbrickan utanför distansen..
 

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
vad kostar en sån där distans/bussning och vart kan man köpa den?

fredrik, du får gärna skriva i tråden om du hittar nått ställe ;)
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
en fråga bara..hur funkar en splinsad flytande sek.? för på min RS så när ja skulle ta lös sek. så satt den nå djääävulskt fast när man lossat skruven, hur får man en sådan att röra sig lätt?
De är ju inte direkt presspassning på grejorna varför din satt så hårt är förmodligen för att den inte är flytande skulle du haft den flytande så hade den säkert lossnat mkt lätt.
 

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Sv: Flytande sekundär variator..

Här är bilder på min hylsa/distans i aluminium som jag har i min maskin för att få sekundär variatorn flytande.

Passar följande modeller med BRP sekundär variator :
* Ski-Doo : ZX & REV
* Lynx : EVO & R-Evo
Har du mått på den där?
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
På Doo rs -09 är sek flytande original, jag beställde den distansen till min -08 gick på 109kr
Till RE:n svarvade jag en. Jag tog bara lös bulten och mätte hur långt det var in till axeln från ytterkanten på skivan , La på ca1,5mm som blir det den kan flyta utåt.Tog sen bort ett av de tjockare shimsen på insidan så att man har lite flyt innåt oxå.

Se bara till så att inte den kan flyta för mycket utåt, då kan det bli så att axeln bongnar frammåt när du belastar och då åker variatorn längst ut och ligger alltid där.
 

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
På Doo rs -09 är sek flytande original, jag beställde den distansen till min -08 gick på 109kr
Till RE:n svarvade jag en. Jag tog bara lös bulten och mätte hur långt det var in till axeln från ytterkanten på skivan , La på ca1,5mm som blir det den kan flyta utåt.Tog sen bort ett av de tjockare shimsen på insidan så att man har lite flyt innåt oxå.

Se bara till så att inte den kan flyta för mycket utåt, då kan det bli så att axeln bongnar frammåt när du belastar och då åker variatorn längst ut och ligger alltid där.
en sån distans som 2stroke har bild på? :D isf vart beställde du den? :)
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Precis så kommer min distans/hylsa att se ut.
Vad kostar en sån där distans/bussning som 2stroke har på bild
och vart kan man köpa/beställa den ?
Greeken skrev:
Har kollat lite trådar och ser att du verkar ha en riktigt bra lösning på problemet.
Har du några mått på den ?
Har du mått på den där ?

Min hylsa/distans är "Home Made" och jag har maskinen 3 mil härifrån så jag har tyvärr inga mått här hemma :cool: :cool:


.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Sorry var och hämtade ut distansen idag gick på 207kr (nästan värt att svarva en egen ) Art.nr 417127149

Ser ut som 2 strokes men den är bara avsvarvad i mitten + att brickan ytterst inte är integrerad i dist. Utan man använder original.


 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
På Ski-Doo RS -09 är sek flytande original,
Jag beställde den distansen till min -08 gick på 109:-

Till RE'n svarvade jag en.
Sorry, var och hämtade ut distansen idag gick på 207 kr
Art.nr 417127149

Skall du ha den där distansen till din RS ( 2008 ) ?
Om Ja , så snackar vi inte samma sekundär variatorer
som sitter på ZX / REV / EVO / R-Evo !


.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Skall du ha den där distansen till din RS ( 2008 ) ?
Om Ja , så snackar vi inte samma sekundär variatorer
som sitter på ZX / REV / EVO / R-Evo !


.
Ja till rs en . Njaa både och men den är till team sekundären som sitter på rev och R-Evo och xp mfl.

Jag svarvade en egen till RE.n (R-Evo) med team sek och den såg nästan exakt ut som den du svarvat. Den enda skillnaden var att jag inte integrerade brickan eftersom med team:en så sitter det en stor fin bricka ytterst original.