Bildkritikstråden och fotoskola

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
En bild från gårdagens körning, enda bilden jag vart nöjd med. Har provat redigera den själv men är inte så haj på de.
Ljusare, lite färg reducering och skärpa har jag provat med själv.
Detta är originalet.
Skulle gärna vela se vad nån av er kan komma med, om nån orkar :)
Lite snabbt bara. Men den är ju så jävla grynig så går väll inte att göra den så jävla snygg..

 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Aa den är riktigt jävla grynig det kan jag hålla med om.
Tack iaf :) Var ungefär samma jag fick fram när jag provade
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
fixade till en bild med nå windows bildfix skrot som finns med vistan



kommentarer mottages gärna, positiva som negativa :hmmmm:

btw så är kameran en SE W910i, så inga avancerade kamerainställningar användes under fotograferingen
 
Last edited:

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Den här bilden är jag ganska stolt över som amatörfotograf :p Tagen med en Olympus FE-250

Har inte gjort nå åt bilden helt org. Kanske går att snygga till nå?



Även den här är jag jävligt nöjd med. Tagen med pappas Canon EOS 450D på stativ med 5sek slutartid eller va det heter :)

 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Här är en bild som jag tog igår, fick hjälp av en tjej att fixa ihop dom 2 bilderna till en panoramabild. Inget annat gjort än att dom är ihoplagda.

Vad tycker ni? Då jag är lite stolt över den här bilden så hade det varit riktigt kul med lite kritik på den :D

 

StefanCFH

Medlem
6 jan 2010
22
0
1
Gävle
Den här bilden är jag ganska stolt över som amatörfotograf :p Tagen med en Olympus FE-250

Har inte gjort nå åt bilden helt org. Kanske går att snygga till nå?



Även den här är jag jävligt nöjd med. Tagen med pappas Canon EOS 450D på stativ med 5sek slutartid eller va det heter :)





makalöst vacker bild den med blixtarna!
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Den här bilden är jag ganska stolt över som amatörfotograf :p Tagen med en Olympus FE-250

*BILD*

Även den här är jag jävligt nöjd med. Tagen med pappas Canon EOS 450D på stativ med 5sek slutartid eller va det heter :)

*BILD*
Den första bilden, skulle man kunna få den i fullstorlek tror du? hade tänkt att ha den som bakgrund och inget annat :)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Den första bilden, skulle man kunna få den i fullstorlek tror du? hade tänkt att ha den som bakgrund och inget annat :)
Visst kan du få det :) Kul bara om nån vill ha den som bg :) Har själv blixten som bg och har haft sen jag tog den. Tog blixten btw 2008-06-06.

Solen i org storlek:
http://img532.imageshack.us/img532/4195/p8130219.jpg
Blixten i org storlek:
http://img249.imageshack.us/img249/6213/383v.jpg

måste hålla med om att båda bilderna va grymt härliga :)

Tack nu blir jag glad :) Ingen som har nå negativ kritik? :p
 

Beccau

Välkänd medlem
3 sept 2008
118
0
6
Vännäs/umeå
jag måste ju också lägga upp en bild jag suttit och pillat på

före



efter



jag har kört med paint shop pro, är det något att hänga i julgranen eller ska man skafa photoshop?
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
jag måste ju också lägga upp en bild jag suttit och pillat på

före
BILD
efter
BILD
jag har kört med paint shop pro, är det något att hänga i julgranen eller ska man skafa photoshop?
Den blev ju betydligt skarpare efter redigering. Såg bra ut. Kan du skaffa photoshop så gör det, förmodligen det bästa programmet om du ska redigera.
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
RonnyK, lite småpill med den andra bilden så är det en 10 poängare! Vilken jävla känsla!

Du får gärna maila den bilden till mig i fullsize, blir lätt bakgrunsbild på jobbet!
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
RonnyK, lite småpill med den andra bilden så är det en 10 poängare! Vilken jävla känsla!

Du får gärna maila den bilden till mig i fullsize, blir lätt bakgrunsbild på jobbet!
Visst, PM med mail så får du den! Har redigerat den lite, du kan få den original så kan du fixa själv om du vill ;)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Någon som kanske kan fixa till dom här två bilderna från idag ?
Tänk på att dom är tagna inifrån bilen med en 8mp mobil kamera :)



 

trailking_711

Medlem
6 feb 2009
26
0
1
Älvdalen/Sigtuna
Den här bilden är jag ganska stolt över som amatörfotograf :p Tagen med en Olympus FE-250

Har inte gjort nå åt bilden helt org. Kanske går att snygga till nå?



Även den här är jag jävligt nöjd med. Tagen med pappas Canon EOS 450D på stativ med 5sek slutartid eller va det heter :)

slutartid går att skjustera på den har en lika. men förbanat fin bild iaf de är int många som lyckas fånga BLIXTEN på foto! så jag bugar för dig