Bilder på era Polarisar!

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Här kommer på min. Köpte den i våras och igår (3/1-10), tog jag första turen. :)
Polaris switchback 600 2005
Det jag gjort är en service, monterat ett drag, 12v uttag. (lampor från xenonkungen)
Framtida planer är dreva ner den.







 
Last edited:

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
fint ! önskar min pro x2a ville resa sådär :( har du flyttat ner boggien fram ? :)
Japp, men på den där bilden är det nog 2 Meter snö minst så det har inget med det att göra.

Annars är det 38 matta, omdrevat, annan fjäder och andra vikter samt annan helix och fjäder, framförallt skapligt rätt bestyckade gasare.(dom går oerhört fett i original)

Den går väldigt bra för vara en 600cc, ok i djupsnön är oem helix/fjäder bättre men på bra underlag är den kulsnabb i accet:blink1:

/
Bola.............
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Börjar ta sig nu, fixa en oljebehållare, bestycka förgasarna och montera 19t drevet sen är den väll nästan klar, eller iallafall körduglig, kommer väll en förlängning framöver så fort man får tag på en 345 matta med minst 38mm kammar..






SKa dock strippa huven på dekalerna så den blir helsvart, sen några dekaler från *ett annat skoterforum som inte får nämnas här*


Mod listan är väll nått i klass med följande, var original när den köptes:

* Liberty 600 twin från nyare polaris
* Polerat chassie
* servad, lackad och Ombyggd boggie för att kunna köra utan yttre boggiehjul
* Genomgången och lackad framvagn
* Hemmabyggd slutburk (pga att originalburken till motorn inte fick plats, låter gott dock, tyst men lite ettrigare än org)
* 4" höjare
* Fatbar med styrpad
* Lyktsköld
* Edge tank
* Switchback dyna
* kapat hål i huven för pipan då den inte fick plats annars
* Plastskidor med dubbla kormantstål
* Handskydd/kåpor
* Förlängt gasvajern
* 32mm hk matta
* Lindat pipan med avgasbandage eftersom den kommer få snö på sig så den inte spricker eller kyls ner
* Renoverade fox dämpare (det var dock gjort av förra ägarn)

Och säkert nått jag har glömt.. Har som blivit några tusen nerlagt, men värt varenda krona :)

Det som är kvar är väll en förlängning till 345 och högre kammar samt en chassieförlängning till det :)

Kör en uppdatering med bilder..

Blev då bra jävla blank och svart igen efter lite rubbing :)


Metallic effekten i lacken kom tillbaka också efter lite rubbing..
 

Anderzzonz

Medlem
27 jan 2010
6
0
1
Ö-vik
Min Älskling :) polaris pro xr 440 med pro 600 motor :smile1:

Matta: ny 44
Motor: pro 600 med dubbla slp och avgas temp
Chassie: lite i ordning gjort ;)
Boggie: pulver lackerad svart med alu vänd hjul och ölinare

men det är mycket mer :)
 

Attachments