Bilder på era Polarisar!

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Skrotern!




Modell okänd då det inte finns några papper på den. Misstänker att den har varit med om en och annan tävling. Förre ägaren finns säkert här på forumet så du för gärna skicka en hälsning :) Om det finns någon från orsa här så känner ni ni kanske igen den. Någon som vet hur man tar reda på vilken modell det är? Smal matta är det på den och det har suttit en vattenkyld 3 cyl motor i den. Om den har varit original vet jag inte men nu sitter det en hårt brukad rotax 503 under huven. Att beskriva chassit som använt är ingen underdrift :laugh:
Edit: Upptäckte i dag att chassit är ihoplappat med ett 6mm plattjärn för att den har gått av...
 
Last edited:
R

Robin

Lite bättre bilder kanske:






800ves motor, öhlinare runt om, 38mm matta osv.
Använd? Ja det kan man säga att den är..
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Mums säger jag bara! ;)

Här är min då:


(Lite snö på den här bilden, har kommit betydligt mera nu! :D)

Polaris indy 500
rotax rave 494
28 mm matta
Öhlinare fram
Fox i boggie

Någon som vet om något trim till en sån här skoter? :evil:
 
D

Deleted member 6797

Bilderna är tagna i helgen, tog första turen




är it hän en me 345as matta? går dom bra domdär skotrarna? tänkte köpa en sån om typ 3 år för då är dom ju billigare, eller om ja har råd att byta tidigare. går dom bra i snön?
 

Psycho_surfer

Aktiv medlem
8 apr 2006
54
0
1
Strömsund
är it hän en me 345as matta? går dom bra domdär skotrarna? tänkte köpa en sån om typ 3 år för då är dom ju billigare, eller om ja har råd att byta tidigare. går dom bra i snön?

jo den är 345, sitter 32mm kammar original men jag har 44mm på min. Den går riktigt bra, helt klart skönaste skotern jag har kört
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Här kommer lite bilder på skotern som jag sa :)


Lite dagsfärska bilder på den då :)





Först på inköpslistan är en 4" styrhöjare och ett fatbar styre samt plastskidor.

Sen det som kommer till sommarn (om jag ska ha kvar den nästa vinter) är 345 matta med 32 eller 38mm kammar, nerdrevad, v-kit, XCR tank och dyna, flytta bak boggien samt förlänga skenorna, polera chassiet och skaffa en annan huv som kommer lackas vit med några dekaler på :)
 
D

Deleted member 6797

jo den är 345, sitter 32mm kammar original men jag har 44mm på min. Den går riktigt bra, helt klart skönaste skotern jag har kört

skulle vilja köra en såndär, hur snygga som helst men jag tycker de e roligare me kort så min nästa skoter blir nog en sån polaris fast 307a
 

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik


Antar att jag förmodligen har den Ovanligaste?

Enligt ryktena finns det 3-4st i sverige.

800 le 2001
800 H.O.T
m10 boggie
38 mm matta
fox runtom
 
D

Deleted member 9532

Gränsen för att frakta soppa i dunk ligger väl på 60 liter eller vad var det? ;)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Japp, 60 liter i dunkar + det som finns i tanken på fordonet är vad man som privatperson utan några tillstånd får frakta.