Bästa skotern enligt dej.

MGB

Aktiv medlem
24 jan 2017
79
2
8
Lycksele
Skriv bara märke, modell och årsmodell.

Jag har inte provat den bästa än, har provat för få.

Men jag vill gärna veta vilken ni tycker är bäst.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Problemet med din fråga är att det finns inte ett enda rätt svar på den.

”Hur långt är ett snöre” är en likadan fråga.

Anders 65 som kör 3 km per år älskar sin lynx 5900 -88

Snorpelle 14 år tycker att polaris iq 440 är skäl nog att släppa sin p*nis i några timmar.

Bästa skotern på vad?

Bästa lössnöskotern?
Bästa ledskotern?
Bästa crossovern?


Ang lössnöskoter: Jag tycker att skidoo summit 850 är bäst om man prioriterar bränsleförbrukning, andrahandsvärde och byggkvalite. Dom går inte bäst i snön men motorn är fin som fan.

Jag tycker Polaris 800 (vet inget om 840)går bäst i snön men dom har en gammal motor med gammal teknik som inte levererat alls utan turbo (nya 840 verkar lovande)

Arctic/Yamaha är värst när det gäller hästkrafter och en skoter som trots vansinnigt massor med hästkrafter faktiskt är rätt trevlig att köra. (Sidewinder/thundercat) resten är väl sådär, inte dåliga men byggkvaliten är sämre än brp, skotern går sämre i snön än polaris.

Mina personliga åsikter angående lössnösegmentet!
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Som vidgren skriver så beror det helt å hållet vad du ska ha den till :)

men den absolut bästa skotern jag kört nångång (som passar mig) är en pro rmk 800 axys, det är tamefan den mest lättkörda och lekfullaste skoter jag nånsin setat på, gällande hantering i lössnö. men jag tycker den är skramlig, plastig osv och av den anledningen skulle jag kanske inte äga en, men som sagt en fantastisk maskin fast jag kör gärna skidoo :)

den mest lekfulla (rulleåka osv)skoter nånsin -freeride 850 146, vilken fart det är i den motorn alltså :).

Yamaha nyto om du ska åka bara led... mycket trevlig och skön på en led

skulle gärna vilja prova en xtrim 850 men har ej fått tillfälle att göra det, den ska tydligen vara hysterisk om man gillar lite myrsurf och lek :)
 
Last edited:

MGB

Aktiv medlem
24 jan 2017
79
2
8
Lycksele
Det är inget köpråd jag är ute efter.
Ni ger för mycket input i frågan, som om ni vill tala om vad som gäller.
Frågan är enkel så svaret vill jag ha enkelt.

Om ni talar om vad ni tycker om maskinen så varför ska jag vilja prova, för att inse att jag tycker annorlunda...
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Alla maskiner är bäst i sin givna miljö, så prova alla!
Sen kan du berätta för oss.... :)
 
Reactions: Vidgren

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Jag har haft alla dagens märken utom Arctic

Nu kör jag lynx boondocker 800 -14 med 1000 mil på mätaren och det är absolut bästa skotern jag haft. Nästa maskin blir en exakt likadan fast med mindre mil på mätaren.

Finns inget som slår pps på leden.
 
Reactions: trixa

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
Jag har haft alla dagens märken utom Arctic

Nu kör jag lynx boondocker 800 -14 med 1000 mil på mätaren och det är absolut bästa skotern jag haft. Nästa maskin blir en exakt likadan fast med mindre mil på mätaren.

Finns inget som slår pps på leden.
Kan tänka mig att en Rave är en ännu bättre ledsmiskare än Boondockern...
 
Reactions: Edvards

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Åhhh jag vill få en exell med pivå tabeller, drömmen!

Så Arctic Hardcore Evo 2018 - lekfull, busig och skoj att köra men nog inte bäst på något..
 

MGB

Aktiv medlem
24 jan 2017
79
2
8
Lycksele
Ha. Ha.
Fan vad dåliga ni är.
Om jag känner för att få veta, då ställer jag frågan.
Men så kassa svar har aldrig skådats tidigare.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.606
793
113
Kramfors
Så här dum har jag aldrig känt mig förut för jag förstår fortfarande inte vad ts vill veta???
Varför ska vi haspla ur oss skotrar med olika årgångar och modeller som vi tycker är bäst men vi får inte förklara vad de är bäst på?
Som ex så kan jag säga att Aktiv dubbelbandare 1978 är bäst men jag får inte förklara att de va veddragning den va bäst på!?
Jag går till doktorn nu................
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Jag är på samma ruta som dig boost, fattar noll, tom så jag känner mig lite förolämpad...