Bästa skotern enligt dej.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Trodde det var en snorunge men det visar sig att han är 31 år. Jaja jag fattar inte heller den här tråden.
 
Reactions: Mr snow

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.606
793
113
Kramfors
Nu vet jag vad tråden handlar om doktorn trodde det va en marknadsundersökning där de bara ska komma fram vilket skotermärke som dominerar.
 
Reactions: Edvards

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Den bästa är den som är lättast, drar minst soppa, aldrig går sönder och inte äter rem. Hmmm tror jag får fortsätta leta...
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Den bästa är den som är lättast, drar minst soppa, aldrig går sönder och inte äter rem. Hmmm tror jag får fortsätta leta...
Du talar såklart om BR250TF :D
Den encylindriga motorn har så få hästkrafter att det knappt går något bränsle och eftersom skotern i praktiken saknar fjädring avhåller man sig ifrån att köra fortare än man absolut måste vilket bidrar till att inget går sönder .

Originalremmen höll för gubben som hade den från -89 tills jag köpte skotern för fem ( ? ) år sedan , då gick den i atomer efter en dryg kilometer .
Reservremmen gick i två bitar när jag tog lös den från hållaren :eek:
Det blev en Cat-walk hem....

Sedan denna olyckliga start har skotern tuffat på , det värsta missödet var att getingarna byggde bo i sadeln och tuggade i sig rätt mycket av skumgummit , det blev en otrevlig överraskning då jag satte mig för att sommarköra lite på gräsmattan .....
 
Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.606
793
113
Kramfors
Bästa skotern är ju ET 340/400 de kan nog alla som haft en hålla med om men jag får ju inte förklara varför ;)
Alla skotrar med Rotax 503 motorn är ju näst bäst.