arctic m1100 turbo remproblem ?

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
jag ä på 7...... äre yngvesson's för du å? fått nå kompensation?
Näe min är köpt i Arvidsjaur. Betalar inga remmar iaf.

Men nu är måttet rågat. Detta ska lösas, än om jag lämnar tillbaka maskinen! KGK kunde nås på Fredag, få höra vad dom säger.
 

katt13

Medlem
9 feb 2013
44
0
1
Hejsan de kommer att lösa sig . Men det är inte bara en sak det beror på.
Arctic cat har adresserat problemet .Fredag lät bekant,Vi får veta i veckan eller nästa.
Det jag tror på är en ny variator , större radie annan vinkel ,för att få bättre backshift, det blir ju
lite annan utväxling då,bättre grepp, mindre värme, de skulle nog fungera. Vi får se vad de är villiga att göra.
det är de sista budet jag hört sägas. om de blir före säsongs avslut de vete f.n
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Okej de låter ju som en riktig fix, inge jävla bussningar eller linjeringar som inte ger nånting!
Sedan kommer jag att kräva en Vevaxel koll hur mycket skada den har tagit.
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
nej men jag pratar om den nya 086 som jag just stoppat på min
och den håller inte...
(tokig) nej det gör jag inte heller... pratat med ÅF ang att reklamera maskin.... om inte hävning....
synd bara att det inte finns någon annan maskin med turbo och 3 år garanti.....
(katt13) ja om det inte bli snart så ska då min ÅF ge mig en pall remmar så man kan köra...
för stugan är redan bokad. och det är ju nu det går att köra skoter... utan att förfrysa sig...
(tokig) det ska dom f*n göra på min...det är ju synd att man är testpilot åt A-C
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
nu har det hänt igen han köra 10.8 mil....bultarna som blev bytt till torks flög av....va inne hos ÅF idag....blev nya variatorer... tankade upp den igen (33 L).... vad dra en m ??? nyss kommit in på en liten tripp typ 3 mil....
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Senaste jag har fått reda på är att ett Fixkit är på väg över hit. Vad kittet innehåller vet jag dock inte!
 

katt13

Medlem
9 feb 2013
44
0
1
Hmmmm. Om det är bussningsbyte till 2014:s bussning jaa det kan funka .Men jag är skeptisk.
De har ju testat med 2014:s variator!! Och hur gick det ):
Hoppas det är mer än så.De sägs att det är det.
 

Skoterjävel

Ny medlem
12 mar 2013
2
0
1
Kiruna
Har oxå remproblem, å inte nog med de typ varje gång en smäller så far variatorskydd och buk. Börjar bli rätt jävla less..
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
Senaste jag har fått reda på är att ett Fixkit är på väg över hit. Vad kittet innehåller vet jag dock inte!
det jag har hört är att det blir 2014:s variator (sekundär)...
sammt att dom byter drivhjul från 8 till 7 kuggs... har även pratat om drevning (org 21/49) kanske 20/49.... vet att m800 har 19/50 som lösning men det är ju lite mer problem när det är backväxel pluss andra splines..
 

katt13

Medlem
9 feb 2013
44
0
1
Jag har oxå hört det , men som jag skrev tidigare det är många bud.
De jag vet med säkerhet är att de i usa just nu byter bussning till 14, men bara den yttre.
vet ej om det fungerar. Men kanske det är som du skriver , vi får väl se
 

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
Av PFracing:


En "lite" update till alla som har en M eller XF 800 år 12 -13 är att det finns en vit plast ring i sekundären man ser den mellan fjädern den gör att sekundären inte kan växla ut och detta gör att Variator remmen kan slitas rakt av för den bottnar där före den den ska och Primär variatorn fortsätter att dra fast den inte kan fortsätta växla. Detta ger lägre toppfart och trasiga remmar. Arcticcat ...har tyvärr inte dom skarpaste service teknikerna på fält alla gånger och denna "plast ring" kom som en update på årsmodell 12 och verkar sitta standard på 13. Dessa maskiner har ett annat problem åxå när det gäller variator sidan och det är att std variator remmen är för kort men det finns ingen ny modell att tillgå så där hoppas vi på en lösning i framtiden.


någon info kanske?
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Jag har en -13 så då sitter väl plastringen där då. Kört även med den nya längre remmen = 5 mil = Kaboom!

Det är nåt annat som är fel!
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Har bestämt mig, blir m800 igen nästa år. Värsta skräpet jag köpt för pengar är denna m1100. 5st remmar på 55mil, och nu på nästan 60mil så sa kedjehuset upp sig. Huvva!
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
Har bestämt mig, blir m800 igen nästa år. Värsta skräpet jag köpt för pengar är denna m1100. 5st remmar på 55mil, och nu på nästan 60mil så sa kedjehuset upp sig. Huvva!
ja man bli ju forbannad.... vill ju int fära ut å trucka själv kunn ju int lit på skotran...
va fän ork ju int gå hem....he blev då en remm till som gav upp hoppe igår.