arctic m1100 turbo remproblem ?

backcountry

Aktiv medlem
11 feb 2007
54
0
1
luleå
Har läst mycket i 2013 o 12 tråden om rem problem men som jag fattat gäller det bara m8orna ? eller har jag fel är ijaf på god väg att köpa en m1100 och undrar då om dessa tar rem ? Undrar eftersom jag som traditionell skoter åkare inte accepterar remproblem då man skjuter dom på under 100 mil.. ja ni hörde rätt.
bara att folk verkar börja aceptera att skjuta remmar efter 50mil som att inte soppan kostade nog dom milen.. ajja lite ot
Undrar då av dig som äger en hur dom är på den fronten o andra problem hittar inge konkret i 12 o 13 forumen.
Vill inte ha info av dig som har en brorsas kusins kompis som kört en eller av dig som är så jävla arctic frälst så du inte ser problem..
Mvh backcountry
 

Snåwmobile

Välkänd medlem
21 apr 2008
186
0
16
Körde hela förra säsongen på samma rem, verkar hålla hur bra som helst. Får hoppas den håller lika bra efter monteringen av 240hp kittet. Får väl se :)
 

backcountry

Aktiv medlem
11 feb 2007
54
0
1
luleå
tackar för dom vettiga svaren hadde på känn att fyrtaktaren skulle vara snällare på remmarna. Då blir det nog en i veckan :) Mvh Backcountry
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
På tal om 1100 Turbo , någon som har borrat upp de vänstra luftintaget?
Tydligen är de pluggat pga ljudnivån. Efter borrning vart de mycket ljudskillnad då?
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
50
Har borrat upp luftintaget på min,har man turbo vill man höra det :)
Kan aldrig skada med för mycket luft, snarare tvärtom
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Borrade upp på min innan första snön hade kommit, det är ju ett skämt att "locket" är där.

Sen det där att remmen ska hålla för tid och evighet, det är väl aldrig nått att räkna med? Med närmare 200 pollar och :wacko:mer skall det bli så kan jag aldrig räkna med att en rem SKA hålla mer än 100 mil på min maskin. (Enligt mig)

Men med traditionell åkning är det tydligen inga problem. ;)
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Vad är det för kitt? Kostar?
Ingen aning vilket kit snåwmobile menar, men en kompis har precis köpt en 2013 M11 och han hittade nåt kit till sin för runt 5500:- tror jag det var, skulle ge 220hp+

Kan fråga honom på jobbet imorgon vad det var för kit.
 

backcountry

Aktiv medlem
11 feb 2007
54
0
1
luleå
Borrade upp på min innan första snön hade kommit, det är ju ett skämt att "locket" är där.

Sen det där att remmen ska hålla för tid och evighet, det är väl aldrig nått att räkna med? Med närmare 200 pollar och :wacko:mer skall det bli så kan jag aldrig räkna med att en rem SKA hålla mer än 100 mil på min maskin. (Enligt mig)

Men med traditionell åkning är det tydligen inga problem. ;)
Funkade ju förr med 200+ utan att skjuta remmar så vettefan man tkr ju att den delen av teknik borde gå lika mkt frammåt som allt annat rx1 turbosarna klarar ju flera hundra mil i de flesta fallen på en rem.
Haft en 154" t kisse 1180cc den körde jag ungefär en säsong per rem och hadde ijaf över 200 pollar i den. o då var det inte special remmar som alla tar fram nu som håller hela 47 mil o kostar 1500 ;) Förstår dock vad du menar inte räknar jag med det heller men rem kostnaden ska ju inte vara högre än soppa kostnaden :p
 

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Själv kommer jag köra med Ez-Jacker 1.9 ,Speedwerx ljudämpare och variatorkit från dem
Du blir säkert nöjd , dom har väl utprovade grejor som brukar fungera väldigt bra .
Den jag monterade åt kompisen var Hijackern 2.0 , men ägaren är lite slö och lite åkning på grund av mycket jobb , skulle vara ett par andra vikter som dom har oxå för att få det mer optimalt
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
har en xf 1100 turbo -13......83mil rem1...rem2 0,3mil tog den till ÅF det var två bultar den hade klippt. och hemma på gården igen han köra 7mil rem3.
ska till ÅF med den i veckan får vell höra va som ha hänt nu.
men tog ju upp en avklippt bult innan ja la på rem4 märkte att den inte ä nå bra när det slirar rem på tomgången.

skull ju ha vare intyrt i fitten å *****e om
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Om jag har fattat det rätt så fanns de inga remproblem på 12ornas XF/M1100 ifjol. Men sedan kom ju uppdatering där Bussningen i Sekundären skulle bytas. Därefter uppkom rem problemen.

Tydligen enligt KGK så har Arctic kommit med en ÄNNU ny bussning/ar som ska bytas. De nya är på väg över havet nu så de borde inte vara långt tills en recall kommer tycker man?!

Bussningen bytes pga när värme uppstår så nyper den fast och ställer till problem
 

Snåwmobile

Välkänd medlem
21 apr 2008
186
0
16
Ingen aning vilket kit snåwmobile menar, men en kompis har precis köpt en 2013 M11 och han hittade nåt kit till sin för runt 5500:- tror jag det var, skulle ge 220hp+

Kan fråga honom på jobbet imorgon vad det var för kit.
Lite sent men, det är ett Speedwerx multimap 240hp kit jag har monterat på min maskin.
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
Om jag har fattat det rätt så fanns de inga remproblem på 12ornas XF/M1100 ifjol. Men sedan kom ju uppdatering där Bussningen i Sekundären skulle bytas. Därefter uppkom rem problemen.

Tydligen enligt KGK så har Arctic kommit med en ÄNNU ny bussning/ar som ska bytas. De nya är på väg över havet nu så de borde inte vara långt tills en recall kommer tycker man?!

Bussningen bytes pga när värme uppstår så nyper den fast och ställer till problem
Någon som har fått veta nå mer om det?
va har du (Tokig) för drevning? Dom har ju inte ens någon koll på ÅF vad jag har....