arctic m1100 turbo remproblem ?

katt13

Medlem
9 feb 2013
44
0
1
Jag vet inte vilken av bussningsbytet som kgk snackar om .
Men i mitten av februari har A-c usa testat en hel vecka i Canada olika lösningar.
Det blir tydligen bussnings byte till samma som 2014 , nåt carbon liknande material.
Det pratas om annan drevning oxå.
Den veckan smällde de remmar till höger å vänster .
Även en annan rem 086 talas det om kanske lite hårdare motor kuddar oxå.
Dom kommer att fixa detta frågan är bara när.Dom var inte glada över den här situtionen
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Har också hört rykten om att det kommer en recall på bussning och drevning till 19/50.. Har själv beställt 19/50 drevning och 2st 086 remmar som ska testas, 086 remmen ska vara lite längre. Dock kör jag en M800
 

F++N

Aktiv medlem
10 nov 2012
52
0
1
norrbotten
Har också hört rykten om att det kommer en recall på bussning och drevning till 19/50.. Har själv beställt 19/50 drevning och 2st 086 remmar som ska testas, 086 remmen ska vara lite längre. Dock kör jag en M800
varifrån har du beställt drevningen? pris? arctic cat och kgk är verkligen ett ruttet släkte som inte fixar maskinerna omg! vet dom inte vad problemet är så ska dom börja sälja/tillverka nånting annat än skotrar tycker jag..
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
Jag vet inte vilken av bussningsbytet som kgk snackar om .
Men i mitten av februari har A-c usa testat en hel vecka i Canada olika lösningar.
Det blir tydligen bussnings byte till samma som 2014 , nåt carbon liknande material.
Det pratas om annan drevning oxå.
Den veckan smällde de remmar till höger å vänster .
Även en annan rem 086 talas det om kanske lite hårdare motor kuddar oxå.
Dom kommer att fixa detta frågan är bara när.Dom var inte glada över den här situtionen
jag hade in min skoter först då va det en bussning.
Gång nr 2 blev det entill bussning.
Gång nr 3 blev det nya bultar rullar samt att det blev testat med rem 048
Gång nr 4 va bara att ta ut nya remmar tills felet är lagat....
Fick höra av ÅF idag att dom inte kommit på en lösning än....
Det blir dyrt för A-c.....
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
Någon som kan förklara exakt vars ni borrat upp luftintaget?
Det är på 4-taktare luftintaget på vänster sida när du står på skotern...
När man har tagit lös mech filtret..
så går det ner en kanal så då är det bara att ta borren och borra bort (typ brikan)
Det är plugg för db är för högt....
Står ju att du har en m8 och vad jag har för mig så måste du ha nå som brygga ihop luftintagen men det tro jag finns till 2-taktare.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
jag hade in min skoter först då va det en bussning.
Gång nr 2 blev det entill bussning.
Gång nr 3 blev det nya bultar rullar samt att det blev testat med rem 048
Gång nr 4 va bara att ta ut nya remmar tills felet är lagat....
Fick höra av ÅF idag att dom inte kommit på en lösning än....
Det blir dyrt för A-c.....
Precis så är de för mig. Ingen förbättring!
Vars har du handlat? Yngvesson?
 

katt13

Medlem
9 feb 2013
44
0
1
Kan väl säga så här .Det är många bud nu!!! Det senaste man säger är det blir nya variatorer med större radie och annan vinkel.Dels för att få bättre grepp och bättre backshift för att slippa ballong effekten,som tyvärr blir när man släpper gasen snabbt. I veckan eller nästa vecka får vi se vad det blir.
Bussningsbyten är helt onödiga eftersom de inte funkar.Det pratas även om en mer ventilerad sidokåpa.Vi får väl se vad de bestämmer sig för. 63 mil ingen rem ännu men min tid kommer väl oxå.
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
Precis så är de för mig. Ingen förbättring!
Vars har du handlat? Yngvesson?
japp... du sa det... bli ju som lite förban*ad....plöjer ju ut några kronor då tycker man ju att det inte ska j*vlas..... köpte ju nytt för att slippa j*vlas
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Ligger nu på 9 remmar på 195 Mil! Sista här var bara ogjort att man flög över styret och fick skotern över sig. Så jävla förbannad!
 

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
jag har stoppat på en 86 på min skoter fick den av lingrens, han sa att arctic cat har testat den och att den blir inte lika varm som 84, jag har bara kört 10 mil med min så få se.
 

BKJ

Aktiv medlem
22 feb 2013
88
0
6
Mora
Verkar vara från maskin till maskin. Min har inte tagit en enda rem på mina 119 mil. Inga ledmil heller utan jag har klättrat och kört i lössnö. Visst har den gått lite efter leden också men det är inte många mil.
 

palmar

Medlem
28 jan 2013
44
0
1
sorsele
Verkar vara från maskin till maskin. Min har inte tagit en enda rem på mina 119 mil. Inga ledmil heller utan jag har klättrat och kört i lössnö. Visst har den gått lite efter leden också men det är inte många mil.
så låter det då inte om man ringer runt... och lingrens har då förlorat mitt förtroende... man skulle se/provköra en skoter komme dit och konstaterade att den hade ju skurit.... samt mattan va slarvor och chassi va knäckt hade blivit låvad ett bra köp...