Arctic cat XF 800 -12

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Skulle kunna göra det imorgon om ingen har gett dig svar tidigare , vilka mått är det du vill ha ?
 

svängen

Välkänd medlem
3 mar 2009
228
0
16
Skellefteå
Tjabba. Hur upplever ni att variatorerna funkar efter uppdateringen. Min rasslar som fan om jag krypkör. Tycker inte om det. Tycker även att primären låter mycket när man står på tomgång. Nästan som den gamla variatorn när bussningarna i vikterna var slut.
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
När jag hade xf 800 -12 så jämförde jag med en assault -12 på tre dags körning, det var minimal skillnad i förbrukning.
Sen har jag jämfört min hcr 800 -13 med en assault -13 på tre dags körning och det var lika där.

polarisarna drog ett par deciliter mindre sammanlagt på alla tre dagarna vid båda gångerna. Och vi har väldigt lika körstilar.
 

Ämel

Välkänd medlem
3 feb 2005
108
0
6
Umeå/Solberg
Hej hopp, här kommer jag med några funderingar som jag inte lyckats hitta nått svar på i tråden.

Är det något som plockat bort krängningshämmaren och vad körde ni med för tryck i floatarna då?

Någon som provat med en 40 tums M800 framvagn utan att korta dämparna?
tycker 38 tum känns lite väl smalt.
 

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
Jodå det går att köra med 40 framvagn utan att korta, men du kommer få högre skidtryck. Är ju bara be dom montera en distans nästa gång du lämnar in dämparna på service kostar inte många hundra kronor.

Vet inte riktigt kanske 10-20% högre tryck än vad du har nu. Sen är du ju så enkelt och justera så det är väl bara och prova sig fram.
 

arch

Aktiv medlem
13 nov 2013
60
2
8
Dala-Järna
Undviker gärna att skapa en helt ny tråd då jag är ny på forumet (admin får gärna rätta mig) så jag frågar här istället:

Har nyligen köpt mig en XF 800 HC 2012 och jag undrar om det är någon här som har gett sig på att montera en GPS, närmare bestämt Garmin Montana 600, på denna? Samt kopplat in sig på batteriet.

Om någon har gjort detta får ni gärna beskriva hur ni gått tillväga och vilka komponenter man använt sig av.

Tack!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Undviker gärna att skapa en helt ny tråd då jag är ny på forumet (admin får gärna rätta mig) så jag frågar här istället:

Har nyligen köpt mig en XF 800 HC 2012 och jag undrar om det är någon här som har gett sig på att montera en GPS, närmare bestämt Garmin Montana 600, på denna? Samt kopplat in sig på batteriet.

Om någon har gjort detta får ni gärna beskriva hur ni gått tillväga och vilka komponenter man använt sig av.

Tack!
Är det inte cigarettändaruttag på tolvorna?