Arctic cat XF 800 -12

racingmikke

Aktiv medlem
1 feb 2009
72
0
6
Skellefteå
Har köpt mig en XF 800 och funderar på lite eftermarknads grejer till den. Någon som vet vart man kan hitta något? Funderar mest på sidokåpor, huv och andra lull lull grejer.
Tänkte främst från Sverige, men kom annars gärna med tips på bra sidor från USA, men helst Sverige som sagt:)

Tacksam för svar
 

racingmikke

Aktiv medlem
1 feb 2009
72
0
6
Skellefteå
Såg RP på blocket men dom hade tydligen inget, har hört med dom..
Men har beställt nu från annat ställe, men tack ändå!

Vart hittar man billigaste SLP powder pro skidan? I Sverige då..
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Inte billigast, men oktan i östersund säljer till hyffsat pris iaf, och dom slipa till ski-doo fästen om du inte skulle idas göra det själv. Men nu borde väl SLP ha sina fästen klara snart kanske?
 

racingmikke

Aktiv medlem
1 feb 2009
72
0
6
Skellefteå
XF ägare, upplever ni att styret har börjat glappa mer än då ni köpte den? Måste kolla under huven nån dag framöver för min har börjat glappa riktigt mkt :S
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Kolla så att p-änden i botten av styrstången är dragen rätt. Har du otur så har de inte satt i kulan ordentligt i sätet innan de dragit muttern vid produktion. Kolla så att du ser gängor ovanför muttern, då är den monterad korrekt. = ingen låsning, styrled hoppar lös... Har gått ut bulletin om det.

Annars kan du dra åt de 2 skruvarna till "överfallet" på styrstången och smörja lite runt där.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Teleskopjusteringen blir väl lite glappare med tiden... Men har det ändrat sig mycket är det kanske värt att kolla upp...
 

racingmikke

Aktiv medlem
1 feb 2009
72
0
6
Skellefteå
Ska kolla så den sitter korrekt monterad!
Jo absolut lär den bli glappare, men borde inte glappa typ flera centimeter mer nu, jämfört med då den var ny. Har bara gått 50 mil än... Men ska kolla upp detta i veckan, tackar för tips!!
 

racingmikke

Aktiv medlem
1 feb 2009
72
0
6
Skellefteå
Förresten är det någon som har koll på vad man ska ha för tryck i dämparna i boggien?
Väger typ 100 pannor å buskörning på de;) Bara något ungefärligt tryck, så man vet.

Sen får ni gärna skriva vad ni kör för tryck i era dämpare i förhållande till kroppsmassa;) helst då XF åkarna...
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Intressant fråga, jag har ungefär samma förutsättningar, bakre dämparen är orörd, främre har jag spänt på fjädern ett par varv (ca 20mm). Min slår igenom väldigt ofta på dålig led. Har dock aldrig kommit ihåg att ta med pumpen :(

Förresten är det någon som har koll på vad man ska ha för tryck i dämparna i boggien?
Väger typ 100 pannor å buskörning på de;) Bara något ungefärligt tryck, så man vet.

Sen får ni gärna skriva vad ni kör för tryck i era dämpare i förhållande till kroppsmassa;) helst då XF åkarna...
 

racingmikke

Aktiv medlem
1 feb 2009
72
0
6
Skellefteå
Intressant fråga, jag har ungefär samma förutsättningar, bakre dämparen är orörd, främre har jag spänt på fjädern ett par varv (ca 20mm). Min slår igenom väldigt ofta på dålig led. Har dock aldrig kommit ihåg att ta med pumpen :(
Nä precis jag upplever också att den är för mjuk, blir till att pumpa upp och spänna på den så att säga:p
Fick hem nya sidokåpor i veckan, ventilerade med mesh tyg, lätt nice!! Bild kommer senare..

Någon som hunnit dreva ner eller satt något variator kit på maskinen än? Vore kul att veta hur pass mkt det känns/gör..