2014

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Synd att den Nytro XTX jag kör är en sådan stubb*****are till skoter. Kul med draget men jag väljer min Renegade 600 etec alla dagar i veckan för att den är så underbart hanterbar.

Jag vill ha en Yamaha reneegade 600 som väger 200 kg och har Yammas drift säkerhet.
 

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Nytron är inte speciellt tung, men man upplever den tung.
Nya AC 4-taktare är ju tyngre, men jag tror att det är bättre balans i den så man upplever den inte så tung.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Just released... Yamaha will offer the Mountain Performance, Inc TRAIL SUPERCHARGER!! It showed +45 HP on the dyno. More info to come shortly...

Direkt kopierat från Yamaha Snowmobiles, USA på facebook.
 

n1lz3n

Medlem
28 feb 2012
16
0
1
alta
I usa har de bare tilbudt turbo/sc for dom som kjører høgt over havet

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
"These are exciting times at Yamaha and I can hardly wait for the season to start and offer some thoughts on where this may be going… but for now, loose lips sink ships. Think snow!"

Hoppas bara inte man läser vad man vill läsa, men nått verkar ju vara i görning...
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ja dom kanske kommer med nått riktigt revolutionerande! OMG! Tänk om dom gör nå super flashigt typ som att sätta servo på Nytron!

;)
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Dom kan inte fortsätta ha 4 plattformar så för 2014 lär det väll vara ett säkert kort att man minskar ner plattformarna till 2?
 

Fille.

Välkänd medlem
5 apr 2008
366
0
16
Det spekuleras i ett samarbete mellan Yamaha och Arctic Cat borta på Ty4stroke-forumet då Arctic Cat tappar Suzuki som motortillverkare 2015(?). Den som lever får se, Yamaha kanske köper upp hela AC?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Gissar hejvilt på att de kommer med en motorcross med bandsats och bred framvagn med två skidor. Cross på sommaren, skoter på vintern.
Gissar detta bara för den helt omotiverade bilden de hade på ett sådant fordon i våras på sledtalk
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Någon som sett annonsen i senaste tidningen?
NYHET!
Yamaha M-ride, hetaste mountainmaskinen.

Det säger en hel del om Yamaha, dom tror alltså att kunderna går på att dom gjort en ny skoter för att dom bytt namn på den.

Phazer Mtx har tydligen klassens starkaste motor. Kan det bero på att den är ensam?
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Någon som sett annonsen i senaste tidningen?
NYHET!
Yamaha M-ride, hetaste mountainmaskinen.

Det säger en hel del om Yamaha, dom tror alltså att kunderna går på att dom gjort en ny skoter för att dom bytt namn på den.

Phazer Mtx har tydligen klassens starkaste motor. Kan det bero på att den är ensam?
Kan hålla med dig om att dom hype:ar upp alla småsaker, men NYHET betyder ju inte att det är en helt ny skoter, bara att de är en ny "modell"

och vet inte men dom kanske räknar phazer med 550 och 500 klassen? om inte så ljuger dom ju iallafall inte :D
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Det är helt klart dags för något nytt. Samtidigt är det bra för oss nöjda Nytroägare , vi som inte tänkt byta på ett tag. Så fort det kommer en ersättare till Nytron kommer priserna störtdyka.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Kan hålla med dig om att dom hype:ar upp alla småsaker, men NYHET betyder ju inte att det är en helt ny skoter, bara att de är en ny "modell"

och vet inte men dom kanske räknar phazer med 550 och 500 klassen? om inte så ljuger dom ju iallafall inte :D
Finns det någon 500/550 mountain idag? Jag har inte så bra koll på dom där.. :)
Yamaha kan uträtta stordåd, bara dom vill.
Jag hoppas verkligen att dom vill!