Självklart ska man väl rätta munnen efter matsäcken, men nu är det så att det är inte speciellt vanligt nuförtiden... Nae det jag ville säga var bara att jag tycker det börjar bli saftigt dyrt... Jag kan köpa en ny bil men ändå tycka det är dyrt ?
Ja oj vad dyrt, köp dig en offshorebåt med rediga maskiner i så kan du börja gnälla om att din hobby är dyr.Skoter är ju helt fantastiskt dyrt faktiskt, jag betalar:
6100 = 1 års försäkring
ungefär 4-5 liter bensin per mil = 70 kr/mil
3% Raceolja per liter á 95 kr/litern
ungefär 1 rem per säsong = 1700
+ att det alltid går sönder nåt oförutsett!
Ja oj vad dyrt, köp dig en offshorebåt med rediga maskiner i så kan du börja gnälla om att din hobby är dyr.
Och skoterns ev. ätande av variatorremmar. Att byta 2000-kronorsrem var 50:e mil blir ju oxå en slant.Du kan köpa en sportmaskin från 2009 med 275 mil på mätaren för 75 lök.
Fråga första ägaren, som betalade 130 000, om han tycker att 200 kr milen i värdeminskning klassas som dyrt![]()
Om du dessutom köper din tre år gamla 09:a en ljummen junikväll, kör 100 mil, och sedan säljer en vacker dag i mars. Ja då har du troligtvis gjort en hyfsad affär.
Kostanden för skoterägandet styrs med andra ord väldigt mycket av vädeminskningen.
Snälla snälla skriv i word först eller nått. Du verkar skriva nått intressant men jag fattar fan inte vad det står?Jag brukar köra bil 78 mil och har märkt att trafik rytmen är lägre nu 75 till 90 fast det är 90-110 det är så att folk numera kör så ekonomiskt som möjligt det va en som skrev om bråttom lastbilar de va för 10 år sedan jag kulle nog seja att han har nog ej tankat på 10 år eller de va utlänsk lastbil jag räknade ut tidigare vad bensin i månaden 5000 kr är liter i veckan på 14 kr litern det blir 15 liter i veckan och är ni 4 = 3 liter per person i veckan vi är till baka till tidigt inflasons 60 tal en gång i månan bil och stå annars som då