Senaste material av ersketi

  1. ersketi

    Boggiebyte på viper?

    Kan bara hålla med Bolin_ och din beskrivning på vad du vill din maskin ska vara kapabel till verkar stämma in bra på Lynx Racing. Jag har ju 136" och den reser skidorna precis så dom småsnuddar för att sedan gå ner och det gäller vid vanlig körning. Vill man få riktiga skidres så går det...
  2. ersketi

    RS Vector ER Boggie (2005)

    Bild på stänkläppen.
  3. ersketi

    RS Vector ER Boggie (2005)

    En bild på Vectorn efter RCG 136" montering. Passade på att uppdatera till Billet-X 200 mm vändhjul och 200 mm Simmons Flexi-Ski. Har även bytt till en ny Yamaha original stänka från en Phazer (2009) som passade bolt on. Snacka om att detta blev klockrent. Nu känns maskinen smidigare/lättare i...
  4. ersketi

    Lämplig 345x38x?? till projektskoter.

    Tjena, tänkte bygga om Vectorn till hybridmaskin och behöver en 345 matta som passar. Har inhandlat en 345 RCG boggie som ska monteras in. Verkar vara dåligt med mattor till salu just nu, ialla fall i närheten. Rätt pris så blir det snabb affär.. Inga krukmakare och telefon försäljare...
  5. ersketi

    Köpes Lynx RCG boggie komplett.

    Finns det någon som har en sprickfri RCG boggie komplett med dämpare? PM:a Rimligt pris= mycket snabb affär. :ciao:
  6. ersketi

    RS Vector ER Boggie (2005)

    Tjena, har inhandlat en Yamaha RS Vector (2005) Tyvärr såg jag inte att boggieskenorna var svetsad när jag köpte den pga. en massa snö.:mad2: Övrigt mycket nöjd med maskinen. Går som bara den.:thumb: Tänkte därför höra med svenska Yamaha folket vilka skenor som kan tänkas passa om jag råkar...
  7. ersketi

    Elfel Formula III 600 (1998)

    Hej, hjälper en polare att hitta fel på en skoter som han så snällt fick till skänks :eyebrows: Skotern är fräsch och har gått 992 mil. Tyvärr finns det ingen gnista :eviltongue: Tändplattan är utbytt mot begagnad. Är inte riktigt säker på om den är hel. Hur mäter man funktionen / ohm-mäter...
  8. ersketi

    "GLS" , The one and only...

    Är den ifrån en GLS maskin är det rtroligtvis en 536:a från en 3600:rolleyes: Ingen dum maskin det inte.
  9. ersketi

    "GLS" , The one and only...

    Vet bara vilken originalbestyckning det är i standard GLS 583 Rave med original luftburk. 360/380 och lågfart 40. 380 ska sitta på magnetsidan:cool: Ska du ha den som reservmotor till din Rave 670:confused:
  10. ersketi

    "GLS" , The one and only...

    Alla Rotax 583 har Rave ventiler. Annars heter de 582 och kan isåfall suttit i en Ski-Doo Formula+:hmmmm2:
  11. ersketi

    "GLS" , The one and only...

    Sv: RAVE inställning... Japp;)
  12. ersketi

    "GLS" , The one and only...

    Hmm! var det inte problem med att den surade? Då borde det bli sämre när du skruvar in luftskruvarna eller byter till större lågfartsmunstycken. Enklaste sättet är att läsa av tändstiften vid lugn respektive hård körning. Är alltid lite svårt med bestyckning när det sitter "pudersockor":( Du...
  13. ersketi

    "GLS" , The one and only...

    Tjena! Jag har provat ställt flotörnivån på lite olika sätt. Den där gången det var barr i förgasarna. Ställde och ställde men den flödade över ändå. Till slut var jag nere på en väldigt låg bränsle nivå. Att använda sunt bondförnuft brukar oftast räcka länge. Du har ju som sagt höjt den...
  14. ersketi

    "GLS" , The one and only...

    :hello:Precis! Böj till plåtläppens rektangulära del som trycker mot nålventilen. Nålventilen ska stänga när det nästan är fullt i förgasarna. Passa på att rengör och kolla vilken bestyckning det är innan du plockar ihop;)
  15. ersketi

    "GLS" , The one and only...

    :hello:Copy from the GLS forum. Såhär gjorde jag med boggien;Jag sänkte iallafall ner boggien lite till igårkväll och fick mera skidtryck. Sitter nu ca 40mm under fotstegen bak. Flyttade även fram hålen lite för att kompensera vinkeln på bakre knäleden. Känns helt okej. Lite sunt förnuft...