• Forumet är nu uppdaterat och Tapatalk är tillfälligt avstängt. Läs mer här.
Boost III
Reaktionspoäng
314

Blev medlem
Senast sedd

Profilinlägg Senaste aktivitet Inlägg Om

  • Dom där testerna är på tok för korta och missar dom viktigaste sakerna. Jag baserar mina oljetester på minst 1000 mil körande och isärskruvning av motorer som gått på olika oljer. Och det viktigaste är att oljan inte rostar i vevlager under sommartid eller även vinterstillastående och att den hellst är helcyntetisk. Kan den dessutom visa minimalt sklitage på minst 1000 mil är den hutlöst bra och Aspen är en av dom oljerna. Den håller dessutom motorn renast av alla oljer jag sett .
    Dom där testerna är på tok för korta och missar dom viktigaste sakerna. Jag baserar mina oljetester på minst 1000 mil körande och isärskruvning av motorer som gått på olika oljer. Och det viktigaste är att oljan inte rostar i vevlager under sommartid eller även vinterstillastående och att den hellst är helcyntetisk. Kan den dessutom visa minimalt sklitage på minst 1000 mil är den hutlöst bra och Aspen är en av dom oljerna. Den håller dessutom motorn renast av alla oljer jag sett .
    Hej.
    Kollade lite på SMP:s oljetest från 2004. Där fick Aspen inte alls bra betyg nästan lägst cec poäng.
    Ändå tycker du att den är så bra. Hur kommer detta sig? Har beställt massa olja nu efter att läst mycket av det du skrivit men nu blev jag osäker.
    Hej.
    Kollade lite på SMP:s oljetest från 2004. Där fick Aspen inte alls bra betyg nästan lägst cec poäng.
    Ändå tycker du att den är så bra. Hur kommer detta sig? Har beställt massa olja nu efter att läst mycket av det du skrivit men nu blev jag osäker.
    Ok såg filmen och den verkar svara bra på gasen och skotta bra så det ser bra ut. Tack för inbjudan men jag kör bara havveri på den så jag törs inte prova,,he he..
    Ok såg filmen och den verkar svara bra på gasen och skotta bra så det ser bra ut. Tack för inbjudan men jag kör bara havveri på den så jag törs inte prova,,he he..
    Okey tack. Men tror inte jag tar upp och byter... Kan jag inte drevaner den i så fall ?(för att få bättre acc?) Eller måste man också köpa v-kitt då? Vill kuna dra lite skidres :D
    Tack för svar!
    Okey tack. Men tror inte jag tar upp och byter... Kan jag inte drevaner den i så fall ?(för att få bättre acc?) Eller måste man också köpa v-kitt då? Vill kuna dra lite skidres :D
    Tack för svar!
    Med 0,5 packning och dubbla ringar har du helt klart fått mer kräm på låga varv (men förlorat på högre), Du har bara nytta av dessa låga varv när du går under 6000v,,, Och det är ju inte ofta på en skoter. Så mera acc kan du få om du kör där det är råtrångt och måste tok gasa på o av hela tiden i låga farter (väldigt låga) Så jag skulle i stället rek högsta packning och planing av topp till rätt klämspalt och högre komp-F Speciellt vid byte till 2 ringade kolvar. Då får du bättre acc och mer slut effekt o högre slutvarv.
    Med 0,5 packning och dubbla ringar har du helt klart fått mer kräm på låga varv (men förlorat på högre), Du har bara nytta av dessa låga varv när du går under 6000v,,, Och det är ju inte ofta på en skoter. Så mera acc kan du få om du kör där det är råtrångt och måste tok gasa på o av hela tiden i låga farter (väldigt låga) Så jag skulle i stället rek högsta packning och planing av topp till rätt klämspalt och högre komp-F Speciellt vid byte till 2 ringade kolvar. Då får du bättre acc och mer slut effekt o högre slutvarv.
    Hur går skotern med mer bottenvrid? (jag kör med 0,5 packningen och dubbla kolvringar) Blir det bättre acc?
    Hur går skotern med mer bottenvrid? (jag kör med 0,5 packningen och dubbla kolvringar) Blir det bättre acc?
    Hej!
    Tänkte rådfråga dig om det går bra? Jag har köpt en t-900 motor, bänkad till 165hk enligt tidigare ägare, köpte den i delar så jag har kollat igenom den helt men hittar inget ändrat i den, typ portning eller krysskil eller nått. Det enda som inte är original är att det sitter flatslide förgasare på den. Jag håller på att montera den i en summit 800 -02 förlängd till 396, men det är lite trångt för piporna, nu läste jag att du kortat dina. Är det nått jag kan göra på min utan att ändra effekten till det negativa? Funderar även på att ta upp kanalerna lite grand upp till porten samt öppna den uppåt och åt sidorna. Men hur mycket ska jag öka tror du?
    Blev lite långt det här såg jag, men har du tid och lust att svara så är det väldigt uppskattat!

    mvh adrian
    strömsund
    Hej!
    Tänkte rådfråga dig om det går bra? Jag har köpt en t-900 motor, bänkad till 165hk enligt tidigare ägare, köpte den i delar så jag har kollat igenom den helt men hittar inget ändrat i den, typ portning eller krysskil eller nått. Det enda som inte är original är att det sitter flatslide förgasare på den. Jag håller på att montera den i en summit 800 -02 förlängd till 396, men det är lite trångt för piporna, nu läste jag att du kortat dina. Är det nått jag kan göra på min utan att ändra effekten till det negativa? Funderar även på att ta upp kanalerna lite grand upp till porten samt öppna den uppåt och åt sidorna. Men hur mycket ska jag öka tror du?
    Blev lite långt det här såg jag, men har du tid och lust att svara så är det väldigt uppskattat!

    mvh adrian
    strömsund
  • Laddar…
  • Laddar…
  • Laddar…