Senaste material av Boost III

  1. Boost III

    Mer lågvarvssvar i Polaris 850

    Kompisaren som har en 850 klagade på dålig svar från låga varv vs den äldre 800 ho motorn. De kan man tycka är underligt då de gått upp 40cc.De finns massor av ändringar man kan göra för bättre botten men jag valde de enklaste med minst jobb och de ska inte påverka mappningen för han har inte...
  2. Boost III

    Polaris pro-ride med trippel (Indy 750F)

    Kanonfin luftburk nu kan du sätta turbosnorkel på huven :) Ja svänghjulet är extremt noga att de är snugg fitt mot statorn så de ger bra kräm. Ex nu i somras hade magneterna lossnat på en hoj wr 450 så jag limmade fast dem igen men den gav värdelös gnista så den gick knappt. Normalt sett går de...
  3. Boost III

    Skidoo GCX 600 SDI startar inte

    Ja nu är de synd om dig :( Som Asker skriver gör inte fettet kortslutning i statorn. Och rostfärgade fettet säger att de bägge lagren på den sidan måste bytas så kolla priset på dem och även de på pto sidan så du kan bestämma hur du ska göra. Hur långt har den gått för 600an brukar gå 1500+ mil...
  4. Boost III

    Skidoo GCX 600 SDI startar inte

    Ja just de va ju en 600a men de är samma montering av packboxen på 600an. Fördelen med att de är en 600a är att vevaxeln mest troligt är rak, jag ändrade tidigare text om att han måste kolla om veven är rak även om de är bra att kolla upp en 600a vev också.
  5. Boost III

    Skidoo GCX 600 SDI startar inte

    Nej du kan inte köra en meter tyvärr, de kan redan va för sent, lagren kan ha skurit redan och snurrat på veven eller i blocket. Jag kollade filmen nedan men de går tyvärr inte fuskbryta lös packboxen för byte. Den måste tyvärr klyvas.
  6. Boost III

    Skidoo GCX 600 SDI startar inte

    Oj du har mer allvarigare problem med motorn ser jag. Fettet som trängt ut kommer från de fettfyllda ramlagret, . Om fettet åkt ut på den sidan som är ovanligt så har de garanterat åkt ut på variatorsidan också!. Men på den sidan är de lätt att pilla lös packboxen och fylla på fett. På...
  7. Boost III

    Kolvbyte/fixkit 800cfi -17

    Men då antar jag att man måste lägga på 12v ström til ecu samt lossa stoppskruven helt så spjällen stänger och därefter ställa in tps givaren till 0,7v . Ja på samma sätt som man gör med multimetermätning? Nolla tps värdet för att få mappen i rätt startläge fattar jag.
  8. Boost III

    Lynx RS 600 2008 El problem?

    De är till 90 procents chans statorn som har brott på lindningen då beter de sig så. Om du har tur är de bara en trigger/picuppspole som jäklas men de är bara 10 procents chans att de är den. Picuppar brukar endera funka eller inte. Felsök genom att mäta statorns ohmvärde då den funkar och sedan...
  9. Boost III

    Kolvbyte/fixkit 800cfi -17

    Om mappen är gjord för slp systemet utan fixkit så bör du slå om till etanolläget även med 98 oktan. Om mappen är snål kan de va direkt skadligt att köra 95 okt tack vare att de höjt etanolen till 10% from i fjol. Frågan är vilken som gjort mappen, om de är slp mapp så går den redan för fett i...
  10. Boost III

    Kolvbyte/fixkit 800cfi -17

    Kompisaren monterade fixkitt på en pro rmk 800 12 i fjol och av någ underlig anl så rusade den också helt utan anledning. Vi kollade då tps givaren och den stod lite fel typ 0,6volt vs 0,7 som de ska va. Vi ställde in den till 0,7 volt och tomgångsskruven till 0,94 (940 millivolt)volt som de ska...
  11. Boost III

    Arctic cat f7 dör av

    De gör såklart att giljotinen inte går tillbaka lika lätt och då sotar giljon fast fortare. De jag är orolig över är att apv motorn bränts sönder för att den giljotinen gått tungt eller vajern gått tungt. medans du väntar på vajer och ny fjäder kan du starta den och kolla om apv motorn gör sitt...
  12. Boost III

    Arctic cat f7 dör av

    Ok då är de bara riva lös giljotinerna och rengöra och känna om vajern går lätt då den är lös. Vajern kan gå delvist gå av inv hölje och då går de trögt. Om du har tur är de enda felet för den kan ev gå in i något skyddsläge då den ger felkod på apv så effekten begränsas.
  13. Boost III

    Arctic cat f7 dör av

    Jag tror inte du kommit åt något vesentligt vid insugsgummibytet. Bränslepumpen sitter i tanken. Har den gått fullt ut för dig eller köpte du den nyss i detta skick? Iom att den ger felkod apv så kolla den noga att allt går lätt och att apv motorn dra upp vajrarna. Om jag mins rätt så gör dessa...
  14. Boost III

    Arctic cat f7 dör av

    Om den inte orkar varva 7000v är de nog inge fel på apv systemet. Då misstänker jag soppabrist , den kan tappa bränsetryck så fort du börjar gasa. De går mäta bränsletryck med vanlig luftpåfyllare för däck. Man måste sätta dit T-koppling för mätaren på bränsleledning från tank till fuelrailen...
  15. Boost III

    Arctic cat f7 dör av

    Kolla först om apv motorns vajrar är hel eller har hoppat av apv motorns trumma. De kan ev hoppa av om avgasportarna kärvar i sot för då slakar vajrarna. Provdra även i vajrarna till avgasportana för att känna om de går att dra upp lätt. De ska gå att dra upp väldigt lätt de är bara halvsvaga...