Måste rätta mig själv nu när jag äntligen fått oljan.. Den gick på 1690kr för 20 liter. Men de har den hemma nu på Lantmännen maskin Umeå i 20 l behålllare iaf.Jag beställde på Lantmännen maskin Umeå runt 900kr för en 25l dunk (det var alltså endast 2t oljan)
Fritt från minnet: Biltema har bytt leverantör från Statoil till något annat.Kör på Biltemas helsyntetiska 2T olja. Funkar super till ett lågt pris. Oljan är i realiteten Statoil Raceway 2T så det är ju ingen dålig olja. Men till under halva priset än om man skulle köpa den på Statoil. DESSUTOM - nu släpper Biltema den på 4 liters dunkar till ännu lägre pris.![]()
Är du säker på det? Hade dom gjort det borde det rimligen ha debatterats på Flashback. :bigsmile:Fritt från minnet: Biltema har bytt leverantör från Statoil till något annat.
Statoil Raceway 2T (helsyntet) är inte röd till färgen, jag har kört den oljan i två år och den har aldrig varit röd från att jag började med den tills nu iaf? Mer gulaktig/transparent.Är du säker på det? Hade dom gjort det borde det rimligen ha debatterats på Flashback. :bigsmile:
EDIT - visserligen kan flera 2T helsyntet vara röda till färgen men Biltemas är det fortfarande... liksom Statoils.
Det var ju ett intressant blogginlägg... undrar vem som skrivit det?
Kollar man den här tråden: 2-taktsolja på Svenska OffroadentusiasternaStatoil Raceway 2T (helsyntet) är inte röd till färgen, jag har kört den oljan i två år och den har aldrig varit röd från att jag började med den tills nu iaf? Mer gulaktig/transparent.
Förstår inte riktigt vad du menar?Kollar man den här tråden: 2-taktsolja på Svenska Offroadentusiasterna
...o söker på "röd" så skulle det ev kunna vara Castrol TTS, Amalies Synplus eller Mobil 2t Helsyntet. Samtliga tre 2T oljor är röda.
1375kr är ju utan moms de blir 1600kr ink moms + 300kr i frakt för en annan stackare. Hur mycket lukt o rök blir de av den här oljan. Jag har för mig du sa tidigare att motorn blir rel lättdragen med den här oljan?Annars har du här en olja som är riktigt bra också, lättflytande vid kallgrader vilket inte okq8 oljorna är (inkl rs extrem)
Kört denna många år nu.
1375kr för 20 liter är helt klart rimligt.![]()
Skoterolja 2T Snow 1 liter, 4 liter och 20 liter - Sandbergs i Jämtland AB
Snöskoterolja 2-takt helsyntetisk med utmärkta smörjegenskaper och flödesförmåga som är utvecklad främst snöskoterbruk. E-TEC Godkänd olja.sijab.com
1375kr är inkl moms på 20L lösvikt. Men det är klart bor man på fel ställe så måste man köpa en dunk + frakt också...1375kr är ju utan moms de blir 1600kr ink moms + 300kr i frakt för en annan stackare. Hur mycket lukt o rök blir de av den här oljan. Jag har för mig du sa tidigare att motorn blir rel lättdragen med den här oljan?