Polaris 2019

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Tror nog 850n har skurit, hoppas verkligen inte det är sant. körde upp den på släpet varvade riktigt dåligt låg på 1300-1450, när jag sedan skulle köra av den igen så var startlinan helt slak och skotern stendöd. Har förövrigt gått 25mil, och har kört sjukt varsamt med den. Ska in till åf imorgon. Återkommer med svar då.
Har du kört varsamt med den så är nog risken stor för det du erfarar. Dock att linan skulle bli slak känns inte bra. Skulle snarare säga tvärtom mot för vad du erfarar.
 

Norlund93

Medlem
15 feb 2014
12
0
1
Slog nån felkod förra helgen : BAROMETRIC Pressure sensor abnormal rate of change. Ringde åf och han trodde det va snöa som hade kommit in i nån kontakt och sa att jag skulle ha den i värme i några dagar. Så nu när jag skulle hämta den så starta den direkt, sen när ja slog in backen blinkande motorlampa till Efter ett tag lät sjukt konstigt i motorn, som att den gick på en cylinder. När jag sedan kommer hem så är den livlös. Det där med startlinan skrämmer mig😣 har aldrig upplevt linan så slak. 850n är ju grymt tung att dra igång, är det nånting som släpper med tiden eller? Är inget motstånd i primären snurrar runt helt fritt..
 
Last edited:

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Slog nån felkod förra helgen : BAROMETRIC Pressure sensor abnormal rate of change. Ringde åf och han trodde det va snöa som hade kommit in i nån kontakt och sa att jag skulle ha den i värme i några dagar. Så nu när jag skulle hämta den så starta den direkt, sen när ja slog in backen blinkande motorlampa till Efter ett tag lät sjukt konstigt i motorn, som att den gick på en cylinder. När jag sedan kommer hem så är den livlös. Det där med startlinan skrämmer mig😣 har aldrig upplevt linan så slak. 850n är ju grymt tung att dra igång, är det nånting som släpper med tiden eller? Är inget motstånd i primären snurrar runt helt fritt..
Byt stift så går den. Den gick på en cylinder sen gick den inte på nån.
min har gjort så 2 gånger varit hel död, då har jag tagit ur stiften dragit ur kontakten till pumpen dragit lite sedan har jag satt nya stift dragit till nån gång till sedan i med pumpen så har den startat.
 
Last edited:

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Har inga problem med min RMK SKS 840 (40 mil) men tror inkörningsprogrammet fortsätter även efter 10h körning.

Sen är snön jävligt konstig här uppe i norr, varit minus 25 och snöat, som sen gör att snön tar sig in överallt
gamla som nya skotrar slirar på remmen i vissa läge när snön kommer dit och dom suger in snö i motorn, farligt när motorn inte är jätte varm :(
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Min hade ljusbruna stift men sen den har börjat krångla lite svartsotiga typ för mycket olja, men som sagt bra drag men hänger kvar på varven vid släpp på gasen. Gappade 0,5
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Är det bara jag som verkligen har hjärtat i halsgropen var gång jag åker backcountry med min 840? Ska ringa min åf och höra om jag kan byta bort den. Sålde min gamla pro ride som nöp 1 gång ifjol och aldrig vart sig lik igen. Är ju ofta otroligt svårt att dra ut ett döttlik.
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Konstigt är bara fönamnet, för är man inne på hardcoresledder så verkar alla "nästan" vara supernöjda...pinsamt Polaris Sverige...🤬
Jag tycker alla patriot problem är skumma. Speciellt på Facebook där tas mycket bort. Allt är så ner tystat. Har pratat med några '' ambassadörer '' och där märks tydligt hur köpta dom är. Aldrig haft problem eller hört om problem.. Åf säger så olika saker..
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Jag tycker alla patriot problem är skumma. Speciellt på Facebook där tas mycket bort. Allt är så ner tystat. Har pratat med några '' ambassadörer '' och där märks tydligt hur köpta dom är. Aldrig haft problem eller hört om problem.. Åf säger så olika saker..
Idag är ju fasiken nästan varannan skoterköpare en "ambassadör" :) , så det är väll det nya sättet för handlarna att göra ett vettigt pris på nya maskiner..
 
Reactions: bigmac

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Idag är ju fasiken nästan varannan skoterköpare en "ambassadör" :) , så det är väll det nya sättet för handlarna att göra ett vettigt pris på nya maskiner..
Jo varenda handlare har ju minst en. Får en skoter utan handlaren förtjänst och lägger sedan upp bilder varje helg med endast lovord om skotern dom världens heltidsproffs. Borde ju va tröttsamt

Men nu har ja gnällt färdigt 😂
 

jani8

Välkänd medlem
31 maj 2012
194
1
18
byske
undrar hur många som gnäller här är brp ägare? Har 2 rmk 850 som är ganska olika, en har tagit 2 stift och den andra släpper inte riktigt varven när man släpper gasen men jag är jävligt nöjd ändå
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
undrar hur många som gnäller här är brp ägare? Har 2 rmk 850 som är ganska olika, en har tagit 2 stift och den andra släpper inte riktigt varven när man släpper gasen men jag är jävligt nöjd ändå
Har du sett nån som gnäller här? jag upplever mest av att läsa denna tråd, att det är 850 ägare själva som delar med sig av sina problem
 
Reactions: antonbc och Bola

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
Jag tyckte kompisarnas maskiner var riktigt kul och de har fått bort två saker jag inte gillade med föregångaren. Bredden på framvagnen och motorkaraktären. Men att motorer rasar lite här och där känns mindre kul. Att de släcker stift eller hänger gasen är ju hanterbart om det bara ligger i programvaran. Men motorhaverier pga olika orsaker känns som sagt mindre kul. Är ju liksom en tickande bomb.

Jag hoppas de hittar en lösning då det för jag vill inte bogsera fler maskiner ur skogen. Även om jag själv kör brp för stunden så kör jag med polarisåkare och går maskinerna sönder förstörs dagen för alla inblandade.
 

Yaskarpo

Aktiv medlem
9 nov 2007
73
7
8
Norrbotten
Har du sett nån som gnäller här? jag upplever mest av att läsa denna tråd, att det är 850 ägare själva som delar med sig av sina problem
Det är väl som vanligt att det skrivs mest om problem och inte om det som funkar. Min Assault 850 har gått 70 mil nu utan tillstymmelse till minsta fel utan den går som ett skott. I mitt tycke den absolut bäst 2-taktaren på marknaden just nu. Ingen av mina kompisar med Poo 850 har några problem och ingen av dom är med i några forum eller grupper på nätet. Dom bara kör och njuter.
 
Last edited:
Reactions: Bola

jani8

Välkänd medlem
31 maj 2012
194
1
18
byske
Att jag skrev att folk gnäller var väl fel och det får jag be om ursäkt för men det måste väl finnas fler ägare som är nöjda med sina maskiner. Det är klart att när den släckte stiften och det var problem att få igång den igen efteråt var inte så kul. Men överlag så är jag riktigt nöjd med 850n
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Jag har varit rätt frustrerad på att mappen varit så jävla dålig och att dom skeppat ut dom så här. De är faktiskt skämmigt gjort utav dom... Men dom vill ju verkligen göra rätt för sig och få detta att lira bra för oss i skandinavien.

Fick rätt bra rapporter så sledtrax var i USA ifjol och körde nya 850in på Snowshooten. Och alla var helt lyriska över hur krisp och bra den gick.
Så jag hade rätt höga förväntningar när nya 850in kom till Sverige.
Så mina frustrationer har varit berättigad då jag vet att dom funkar jävligt bra "over there"

Nu när jag kom hem från Gautosjö så vek jag förbi Eson och fick våra maskiner omflashade med nya mjukvaran.

Ska köra varje dag i en vecka nu och ge lite feedback. Både med min maksin och Sledtrax långtest maskin.
Min är ute av inkörning och långtest maskinen är kvar i inkörning.
Ska bli spännande och se om dom lyckats! 😊

Dock av det jag hört från dom som flashat om och provat så är dom riktigt nöjda över hur dom går nu!
 
Reactions: neden och Bola

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Jag har varit rätt frustrerad på att mappen varit så jävla dålig och att dom skeppat ut dom så här. De är faktiskt skämmigt gjort utav dom... Men dom vill ju verkligen göra rätt för sig och få detta att lira bra för oss i skandinavien.

Fick rätt bra rapporter så sledtrax var i USA ifjol och körde nya 850in på Snowshooten. Och alla var helt lyriska över hur krisp och bra den gick.
Så jag hade rätt höga förväntningar när nya 850in kom till Sverige.
Så mina frustrationer har varit berättigad då jag vet att dom funkar jävligt bra "over there"

Nu när jag kom hem från Gautosjö så vek jag förbi Eson och fick våra maskiner omflashade med nya mjukvaran.

Ska köra varje dag i en vecka nu och ge lite feedback. Både med min maksin och Sledtrax långtest maskin.
Min är ute av inkörning och långtest maskinen är kvar i inkörning.
Ska bli spännande och se om dom lyckats! 😊

Dock av det jag hört från dom som flashat om och provat så är dom riktigt nöjda över hur dom går nu!
Hoppas😇 Är skapligt trött på min....😢