Yamaha Phazer FX ( 2007 ) ABJ-630 , Ö-vik

F

FlewFish

vågar man fråga hur mycket försäkringsbolaget betalar ut? Hur mycket betalade du för skotern?

Förjävligt när sånt här händer... :mad:
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Hehe får man väl inte säga här men kolla på bilregistret www.vv.se så ser det. Allts vilket försäkringbolag ha hade ...Man ska ha klar för sig att försäkringbolaget är den part i detta som måste bevisa att den INTE har blivit stulen.

Säger man att något har blivit stulet så är det upp till dem att bevisa motsatsen om dom inte tror en.. så... Men det är surt att bli av med prylar. Skulle vara intressant å veta vart en 07a tar vägen....

crossbanan ?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Hehe får man väl inte säga här men kolla på bilregistret www.vv.se så ser det. Allts vilket försäkringbolag ha hade ...Man ska ha klar för sig att försäkringbolaget är den part i detta som måste bevisa att den INTE har blivit stulen.

Säger man att något har blivit stulet så är det upp till dem att bevisa motsatsen om dom inte tror en.. så... Men det är surt att bli av med prylar. Skulle vara intressant å veta vart en 07a tar vägen....

crossbanan ?
Där har du faktiskt helt fel.... När det gäller försäkringar så är det sk. Omvänd bevisbörda.

Du måste bevisa din rätt till försäkringspengarna.

Alltså helt tvärtemot det svenska rättssystemet.. Skumt men helt sant!
 

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Men det finns ju en del rykten som går runt och ett av dom är att skotern skall finnas i dalarna, så folk i dalatrakten får gärna hålla ögon och öron öppna, ja även övrigt folk såklart!

Jag bor i Nedre dalarna så håller ögonen öppna, inte många som kör på så fina skotrar här nere, våran vintersäsong är ju lite osäker ;). Sen bor jag i en stad där "snacket" går fort om man bara känner rätt folk. Så dyker den upp här får jag till 99% reda på det.

Håller tummarna
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
f*n vilka svin.....haru funnit skotern än?
Enligt VV ær det forfarande stulet.
Nu vet jag av egen erfarenhet att det kan ta ett bra tag innan just den detaljen uppdateras hos VV, jag fick fyrhulingen stulen, men den hittades tre v senare-dæremot tog det næstan fem v innan uppgiften ændrades på webbsidan. Kul att køra omkring med nåt som enligt uppgift ær stulet, ehhh...not. Funkar dock om man har rent mjøl i påsen.
 

pr0m0

Välkänd medlem
10 dec 2007
114
0
6
Hedemora
Där har du faktiskt helt fel.... När det gäller försäkringar så är det sk. Omvänd bevisbörda.

Du måste bevisa din rätt till försäkringspengarna.

Alltså helt tvärtemot det svenska rättssystemet.. Skumt men helt sant!
Njaa riktigt så är det ju inte. Det du kan göra är att bara berätta vad som hänt...
Du behöver inte bevisa rätten till pengarna, hur ska du göra det om ja får fråga? isåfall borde man få betalt för det jobbet oxå :p Man kan bara berätta att skotern blivit stulen..
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
vilket ***** skitbolag!

tjuvar kan vara smarta dom med, å så ***** svårt är det inte att lossa en släpvagn å släppa ner lemmen och dra upp skotern med mattlåset på om man är 2-3 pers å dra iväg..
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
de svider i hjärtat o höra! att finns så iskalla *****r!!! kan man få veta vilket försäkringsbolag du har så man inte sitter i samma skit!
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Regnr: på skotern ABJ630 Blå/svart

Släpvagnen återfanns på söndagen (19/11) vid fotbollsplan 2,5mil från Ö-vik (Mellansel). Backad igenom ett staket (såklart)..... Måste ju ha sönder nått..... Skotern spårlöst försvunnen!

Polisen i Ö-vik 0660-79300
Min mobil 070-3939038
Idioter som gör sådant här! :stupid:
Jag bor ganska nära mellansel, ca 7 km därifrån. Säger till om jag märker någonting! Lider med dig. :bawling: