Yamaha Phazer FX ( 2007 ) ABJ-630 , Ö-vik

R-evo racing

Välkänd medlem
23 nov 2005
154
1
6
42
Björna
lovislovis.spaces.live.com
Jo skotern var helförsäkrad!
Den stod på min tomt, med mattlås.....
Sen tog dom en släpvagn som jag lånat av en kompis som var kopplad på min bil.
Och lägger man ihop ett och ett så lastade dom på skotern och tog hela ekipaget å drog!
Släpet återfanns som sagt dagen efter dock utan skoter........!
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jag kan inte förstå varför du inte får ut för skotern om den var låst på din gård om du hade helförsäkring? :S Va säger dom då? nää den måste stå i garage lr? Helt snett.. Lixom när jag är i fjällen så står den jämt utanför dörren med mattlås. Skulle inte jag få ut på försäkringen då?
 

GrolGom

Aktiv medlem
5 jan 2007
56
0
1
Timrå
Fy fan amputera armar och ben på förövarna , samt om det är som du säger att du inte får ut en spänn på försäkringen fasstän du använt mattlås och helförsäkrat så tycker jag även att du ska hänga ut försäkringbolaget.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jag kan inte se varför dom inte tror på dig.. de lär va nån speciell anledning? Polis anmälde du o sånt direkt? Vilken part är de dom inte tror på?
 

Sahara

Medlem
2 jan 2007
12
0
1
Dom säger att dom inte tror på min "historia", det är den motiveringen jag fått!
För jävligt med skotern!!!!!!
Fixa en advokat som hjälper dig med bolaget dom ska betala (brukar ingå i försäkringen, rättskydd, då får dom betala honom ochså jag var tvungen att göra det en gång)

Lycka till
 

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Tjejens brorsa har väntat på pengar från Trygghansa angående en stulen och kvaddad Ford cosworth.. i snart 2 år! -å ja han har advokat å allt.. men tydligen vill försäkrings bolaget vänta ut han.. synd bara att grabben är snällare än en kossa, hade blivit lite less själv!

Men det är ju idiotiskt att DU ska bevisa din oskuld, det är ju snarare dom som ska bevisa din skyldighet..
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Men fy fan va tragiskt, mitt...ditt...uppfostran...va fan har hänt?
Det är helt jäkla otroligt att man inte kan ha sina grejer ifred, mera poliser och hårdare straff tack!
Kan inte Snowmobile göra ett repotage och ta tag i det här med försäkringar på allvar, det käns som om vi f-tagare alltid är 2a när man skall ha tillbaka pengar. Betala skall man göra enligt sista betaldag men när pengarna skall betalas ut så strular det alltid känns det som. Nu har jag haft turen att inte behöva tjorva med mitt f-bolag men gruvar mig för den dagen något händer.

Sen har jag för mig att Dalarna har vart i skoterstöld debatten förut, polisen där måste väl veta ett och annat tycker man. Kollar man på alla skoterfilmer som släpps på internet så har iaf jag svårt att tro på att man gör alla dessa galna hopp mm med sin egen betalda skoter för 100k och uppåt.
Alla är inte oärliga och för mig och många är det en leksak, men betalar man leksaken så får man behandla den som man vill och har man inte förutsättningarna att betala skall man tamejfan inte heller lek med dom. Den som vet om att en kompis kör en stulen skoter är fan sämre än den som snodde den...måste finnas många idioter som inget säger, ni som håller tyst kommer säkert att hälsa på er "kompis" på en anstalt i framtiden och kanske med ett grövre brott i bakfickan än en stulen skoter. Hjälp denna person istället för att hålla käften, gå eller ring anonymt till polisen det är det enda rätta.
Fan va text det blev då, lider med dig och din väldigt fina skoter.
 
Last edited:

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
47
Lycksele
www.inlandets.se
"Tror inte på din historia"???
SKa man filma/fota sin skoter varje gång man låser den för kvällen?
Helst med en GPS i handen som visar atomurtid.......då vore de väl fan :(

Man kan inte ha försäkringsbolag som inte tror på kunden :(
 

Knallis

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
luleå
jag blir MYCKET arg när jag läser om den här stölden!
Man frågar sig direkt, varför in i hela h-vetes får inte skotern vara ifred?
nä, när jag köper en ny maskin kmr jag installera en GPS mottagare i skotern, om den blir stulen och jag får tag på svinet/svinen så får polisen räkna med att hitta kroppen/kropparna sänkta i Luleå älv med betong bitar runt fötterna:mad:
satan i h-vete vad arg jag blir!!!!!!!
 

R-evo racing

Välkänd medlem
23 nov 2005
154
1
6
42
Björna
lovislovis.spaces.live.com
Nu har jag fått klart med mitt försäkringsbolag, så nu gäller INTE hittlönen längre, men självklart vill jag å försäkringsbolagets vägnar att skotern fortfarande skall komma till rätta. Vi upplysningar angående skotern kontakta närmaste polisstation!
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
ok, skönt att höra att du iallafall ska få dina pengar tilbaka, man blir juh lite rädd när manf år höra att försäkringsbolaget inte tänker betala igen!
 

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
47
Lycksele
www.inlandets.se
Hmm...har sett GPS-utrustning som sänder positionen hela tiden till en dator hemma typ...men detta va monterat i en plogbil ;)...haha
Så fort den flyttade sig så skickade den in positioner till en central.
Detta vore super :)

Så att kommunen kunde se var plogbilen kört på alla brevlådor :p...haha
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
lider med dig mannen;/ det finns ju en sändare man kan stoppa i skotern så om den blir stulen kan man enkelt se vart skotern befinner sig, tror man får betala kring 5k, men om man har en skoter för 100 000 så är det ganska billigt och nödvändigt med en sändare i skotern ifall att den blir stulen.
 

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
problemet med dessa sändare är att de är rätt så stora 10*10*5 cm eller nått liknande och behöver ofta direkt batterianslutning. så om nån stjärl skotern så kan de köra till en parkering och kolla igenom skotern under huven bara och plocka bort sändaren.

är ju tyvärr lite svårt att gömma en sändare bra i en skoter/mc
 

V-Max 600

Välkänd medlem
18 nov 2005
138
0
6
problemet med dessa sändare är att de är rätt så stora 10*10*5 cm eller nått liknande och behöver ofta direkt batterianslutning. så om nån stjärl skotern så kan de köra till en parkering och kolla igenom skotern under huven bara och plocka bort sändaren.

är ju tyvärr lite svårt att gömma en sändare bra i en skoter/mc
Gömma den i dynan på nått lämpligt sätt kanske kunde vara ett bra ställe. Borde vara svår att upptäcka då. Inte sannolikt att tjuvarna har tid att plocka loss dynan för att inspektera den