Yamaha 2010, vad tror ni?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Nån som har koll om dom ändrat något i dämparna från 09? 08 hade ju lite problem med framvagnen. Eller har det finslipats på 2010 bara?
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
hmm inga priser finns de på svenska sidan än, FAN nu blir de till å va social med tanten i 6mån då
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
uruselt av yamaha vector ltx suck kunde dom inte stoppa i den riktiga trippeln i den på engång ? inte ens mer effekt i rxen heller. snacka om tunt med riktiga nyheter.

ren besvikelse

det som hade behövts är en lätt maskin med ca 110 - 120 hk eller en ny apex med trippel 1200cc och 160-170 hk

suck
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Va alla är depiga.. Eller har vi inga MTN vänner hos oss här? :confused:;)
här har du en, men fasten Nytron är på 3 burkar är det helt fel takt och den är grymt ful hur man än vrider och vänder på det. men hade inte tackat nej för en provkörning för att få se hur den nya går i snön
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Nya MTN maskinerna ser riktigt grymma ut iaf, och det är ju positivt. (Undra hur mycket vikt dom sparat jämfört med -09an?) Men nog hade man hoppats på någon lite mera "utstickande" nyhet.
 

rille77

Medlem
5 dec 2008
44
0
1
Västerbotten
uruselt av yamaha vector ltx suck kunde dom inte stoppa i den riktiga trippeln i den på engång ? inte ens mer effekt i rxen heller. snacka om tunt med riktiga nyheter.

ren besvikelse

det som hade behövts är en lätt maskin med ca 110 - 120 hk eller en ny apex med trippel 1200cc och 160-170 hk

suck
Dom tar ju inte ens in Vector LTX GT i sverige 2010!!!:hmmmm2:
Den hade jag köpt om den funnits på svenska marknaden..
insprutning, bättre instrumentering, snyggare lysen,pipor bak. annan boggie etc.
Näe, nu får man ha kvar sin LTX -08.

Som jag skrev tidigare så blev mina farhågor om ett mellanår tyvärr besannat!! tråkigt!:eviltongue:
 

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Äähh... va fan? Inte lägger jag till 40 papp för en ny färg... det är ju exakt samma modell program från 09... förutom några nya dämpare osv...

Suger... jag hade hoppats på en ny version av SRV;en med rx-1 motorn.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
JAg blev som sagt skit kär i nya nytron, men frågan är om man inte skulle få en värre maskin om man köpte en beggad å bygga själv? vad är det som skiljer? dämpare, mattans längd samt boggien?
nytron lär ju kosta 130 iaf när den kommer, till sommarn får man ju iaf en beggad nytro för 70 så då har man 60, säg 50 å bygga för, de lär väl bli en rolig maskin de :D
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
JAg blev som sagt skit kär i nya nytron, men frågan är om man inte skulle få en värre maskin om man köpte en beggad å bygga själv? vad är det som skiljer? dämpare, mattans längd samt boggien?
nytron lär ju kosta 130 iaf när den kommer, till sommarn får man ju iaf en beggad nytro för 70 så då har man 60, säg 50 å bygga för, de lär väl bli en rolig maskin de :D

Mjo... De är ju de.. Men gillar nya maskinen skarpt..! Kommer bli mycket intresant o se vad konkurenterna svarar med.

Den är 15lbs ~ 6kg lättare MEN 9" längre!
Okopplad osv
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Det här måste ändå vara det största nyheten...
Wheels with removable bearings
The newly designed wheels make the ride smooth and make maintenance easy. Now when the bearings need to be replaced you don’t have to purchase a whole new wheel, just remove the old bearings and insert the new ones. The wheels also include a new spoke design and a rubber rim that make for a comfortable riding experience. This new design will be implemented on the rear large wheels as well as the internal smaller wheels
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Att det tog så många år att lära sig att man vill kunna byta lager.
Man måst ju ta fram svarven och modda hjulen på vissa tidigare modeller.
 

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Fan vad grym Nytro mtx 162 SE var :) Boggien såg lite aftermarket ut faktiskt, riktigt grym. Hoppas den håller bra även för till viss del ledkörning. Äntligen har yamma en nytro moutain får man säga.
Den dom hade var ju typ en hybrid i korta drag. Men priset på 2010orna??
Nu avancerar verkligen yamaha som bmw märke inom snöskoterbranchen. Fast iofs,
bara därför priset stiger så är väl inte produkten alltid så mycket bättre. Men jag som många andra vart liiiiiite besviken, man hade ju räkna med något storslaget faktiskt. Men sådär blir det då man lägger ribban för högt. Man kanske får vara glad att Nytro SEn är kvar i 09ans utförande.. Dett håller andrahandsvärdet uppe på 09orna antar jag, vilket är en bra grej för oss som kör 09orna idag. Slipper man förlora halva värdet på skotern på ett år... man förlorarar nog mycket ändå! :) Då får man väl sikta in sig på 2011 då!
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Äntligen har yamma en nytro moutain får man säga.
Den dom hade var ju typ en hybrid i korta drag. Men priset på 2010orna??
!
i mattorna räknat är den som vilken mountain skoter som hellst
"vanliga" nytro mtx är 153" lång
Apex MTX är 162"
Skidoo summit är 154"
A-C m1000 är 153"
Polaris har 146" samt 155" samt en på 163"

Så det är apex och polaris som är lite värre.