Yamaha 2010, vad tror ni?

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Det är just det Yamaha är, dom behöver inte släppa en "wow"-maskin, dom vet vart dom har sina kunder. Men som någon föregående talare noterat att Sverige är en flugskit av Yamahas marknad, det finns handlare i Usa som köper hem lika mycket maskiner som hela Yamaha Scandinavia gör till Sverige.. rätt coolt ! Alltså dom behöver inte alltid släppa någon häpnadsväckande ny maskin, dom är också rädd för att ta ut svängarna för mycket så maskinen kanske blir en flopp som sen åker på hyllan.

Men Pyrro, var inte Phazer Fx.en en spärra-upp-ögonen version?
När Jimmy blaze uttalade sig "Its like riding a motocross"..
Då steg ju bara intresset ännu mer! Kanske inte den snyggaste i många ögon.
menmen.

Vad tror ni om en vässa apex motor i nytro chassie med katt ögon? ;)
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Nitro om de hade varit en brp maskin så hade det varit ett j*vla ståhej över phazern. Och som du säger, Yamaha har sin kundkrets. Dock skulle de vara roligt med en riktig värsting, typ apex motorn i nytron. Undrar när man kan gå in till sin handlare å kika på nya maskinerna
 

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Haha, eller varför inte SM 340 med pyramid? ;)

Nä, nu ska vi inte överdriva här. Men om dom släppper en ny sport/race maskin
så tror jag den kommer heta Exciter.. gode 100 på det!
Dom hade ju visning på 09orna i Malå ifjol, och 08orna kunde man ju kika på på
SM finalen i Östersund. Så antar väl att dem första visningsexemplaren kommer visas
upp under sm finalen i Älvsbyn iår.

Apex.en kommer att komma i ett nytt chassie, det verkar vi alla ha gemensamt iaf.
Men jag tror ändå att det "gamla" chassiet får säljas vidare, mest i Usa då alltså..
en komplett gubbracer!
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
En Phazer II FX skulle vara nice :D 800cc fyrtakts lightweight-twin på en 100-115hk. Offra sedan några kilo på att ha 38 bred matta och möjlighet till högre kammar.
Sen tar dom bort korta nytron och utvecklar xtx istället.
Tror på något liknande som någon annan postat ang venturemodellerna.
Sedan är Viking och förblir en modell som inte försvinner. Finns ingen anledning :D

Det är vad jag hoppas på. Sen om jag tror det är en annan femma :)
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Varför vill man ha mer effekt i en phazer? Chassiet håller uppenbarligen inte för den redan låga effekten, förstärka går ju alltid, men nej, hellre något nytt.

En Trippel 800 2-T vore grymt, självklart med DI. Då skulle det blir svårt att hålla sig.
Detta i ett något slimmat uppgraderat nytro chassi, mums.

Apex måste ju bara gå i graven...
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Varför vill man ha mer effekt i en phazer? Chassiet håller uppenbarligen inte för den redan låga effekten, förstärka går ju alltid, men nej, hellre något nytt.

En Trippel 800 2-T vore grymt, självklart med DI. Då skulle det blir svårt att hålla sig.
Detta i ett något slimmat uppgraderat nytro chassi, mums.

Apex måste ju bara gå i graven...

Varför inte, Vi har inte sagt att de bara ska vara å montera en värre motor lr hur? å varför ska inte chassiet hålla? har du varit med om nån som har råkat ut för att chassit ska vara vekt med org motor? OM så kolla en skotor av annat märke som har körts likadant, tror inte de e nån skillnad
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Varför inte, Vi har inte sagt att de bara ska vara å montera en värre motor lr hur? å varför ska inte chassiet hålla? har du varit med om nån som har råkat ut för att chassit ska vara vekt med org motor? OM så kolla en skotor av annat märke som har körts likadant, tror inte de e nån skillnad
"En phazer med en typ 110 - 120hk maskin" Tolkar jag som just ett vanligt phazerchassie med värre motor...! Vad får du det till?

Ok, kanske lite otydlig, med chassie menar jag hela skotern utan motor i princip, boggien är väl den största boven.

Vissa skotrar pallar inte all typ av körning, sen kan det ju alltid vara tillfälligheter och diverse som gör det, men visst ser jag skillnad.
Förövrigt tycker jag om Yamaha väldigt mycket.

Vore kul om dom kunde dra på ordentligt, en riktig sjuhelvettes maskin.
En Racer helt enkelt.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
"En phazer med en typ 110 - 120hk maskin" Tolkar jag som just ett vanligt phazerchassie med värre motor...! Vad får du det till?
Haha ja vill man läsa det raktupp och ner så, Men ALLA må ju nästan fatta att Yamahas ingenjörer förstärker chassit så det pallar med motorn.

Ok, kanske lite otydlig, med chassie menar jag hela skotern utan motor i princip, boggien är väl den största boven.
Okej, nu har JAG inte hört eller set nått chassi som gått, dvs tänkte om det var detta, polarns kompis syrras pojkvänns skoter lr liknande, sen är det sambons familj som är min/våran åf och inte hört eller sett nått där heller. dvs för mig så är det inte så vanligt, samma sak med turbo på dom, många som har hört men ingen som riktigt vet. Men har ja fel så får ja be om ursäkt!

Vissa skotrar pallar inte all typ av körning, sen kan det ju alltid vara tillfälligheter och diverse som gör det, men visst ser jag skillnad.
Förövrigt tycker jag om Yamaha väldigt mycket.
Det är sant men just phazern ska ju piskas på led, så enl mig så bör den jämnföras med en annan ledpiskare i budgetklass som just phazern ska va

Vore kul om dom kunde dra på ordentligt, en riktig sjuhelvettes maskin.
En Racer helt enkelt.
Detta kan vi iaf vara överens om :ciao:
Tror att om Yamaha skulle lämna 4takt för en riktigt grym 2takt så skulle skotervärlden stå med hakorna i backen :rock:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag drömde att Yamaha kom med en 800 DI trippel, den var pipad och lät skönt som attan!
dock var det ju bara en dröm..