Vilket bränsle samt vilken olja kör ni med?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Varför kör ingen (förutom jag) med triboron?? Är det bara jag som e smart?:rolleyes: (ironi)

Jodå.....det är det. Fler än du tror :eek:)
Även "camata".......inte sant?

Jo, men än så länge har drifttiden på min maskin varit rätt låg, så jag har inget fällande eller friande att säga om den. =)
Har faktiskt en halvleksvila nu, och med lägre inblandning än rekommenderat av tillverkare/distributör så ser allting fortfarande som nytt ut, efter en sväng med trasan och Bräkleen.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag vill ogärna gnälla om sökning för en sån pass erfaren användare som dig, men jag fixar det åt dig:):

http://www.snowmobile.se/forum/showpost.php?p=158092&postcount=63
Och som jag skrev i den tråden så vill jag tro att fungerar det med separatsmörjning, dock INTE med premix.
Tackar, hade inga planer på o söka då detta var en lämplig tråd att ställa frågan.. :rolleyes:

Men helvete... Yamma har ju sitt ***** 1/2 Premix system o vill blanda soppan med oljan i soppapumpen = lär inte funka.
+ att kan bli jobbigt (läs: omöjligt) o tuna in oljepumpen till 1%.

Vilka oljor funkar med Alkohol (tex. E85)?

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Tackar, hade inga planer på o söka då detta var en lämplig tråd att ställa frågan.. :rolleyes:

Men helvete... Yamma har ju sitt ***** 1/2 Premix system o vill blanda soppan med oljan i soppapumpen = lär inte funka.
+ att kan bli jobbigt (läs: omöjligt) o tuna in oljepumpen till 1%.

Vilka oljor funkar med Alkohol (tex. E85)?
kolla in etanol.nu, det finns en klistrad tråd i motorcyklar och mopeder avdelningen på forumet där på oljor som funkar(och en för oljor som inte funkar) att köra premix med

D

Deleted member 9532

95 bensin och har tidigare kört på Statoil 2T-way, men har just klivit över till Q8 Synthetic

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
95oktan, hällde i lite OKQ8 Skoter TT idag, har kört på Valvoline innan