Vilket bränsle samt vilken olja kör ni med?

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
95okt och sen köpte jag 12L olja med skotern, Lynxolja i svart/gul flaska, 'XPS' kanske?

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
För det mesta ok-q8 98okt, men det händer att jag kör 96 eller 95 åxå, o det verkar inte vara nån skillnad? :hmmmm: Sedan så blandar jag 2% Teboil 2t-mix eller 2-t bike i bensinen. Det köper jag till bra pris hos Ojanperä bildelar. Dom har 2-t snow åxå men den oljan e bara mer lättflytande än "2-t bike", annars samma. :cool:

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Varför kör ingen (förutom jag) med triboron?? Är det bara jag som e smart?:rolleyes: (ironi)

Kör med lägre inblandning! (Jag kör med Ca: 1%)
Biologiskt nerbrytbart!
Luktar inget!
Ryker inget!
Effekt höjjande!

6

600xrs

95 oktan och OKQ8 sprint (billigaste oljan jag kom över 600kr för 20l).

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag tycker att det är vågat att köra på miljöbränsle. Har fattat att det är till för små 2 och 4 taktsmotorer som motorsågar och gräsklippare
STCC kör med alkylatbensin, så då borde det funka i min gamla skoter...

Det funkar klockrent faktiskt. Man inser nu att det faktiskt är bensinen (svavel, bensen o annat skrot) som luktar mest.

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Luktar inget!
Ryker inget!

Jag förstår inte varför man ska köra skoter om det inte luktar eller ryker ? :hmmmm: ;)
Näe, men helt seriöst, de hör ju som till att de ska kläderna ska lukta efteråt tycker jag:cool:

Själv kör jag på 95 oktan med den oljan som finns hemma. Oftast OK's random 2-takts olja..
Brukar också ta från nån 10 liters dunk med Polaris olja som fanns över sen farsan hade en polaris på 90talet :D