Vilket bränsle samt vilken olja kör ni med?

EFI93

Välkänd medlem
1 jan 2000
506
0
16
Rundvik
hem2.passagen.se
98 oktan och Mobil 1 helsyntet. Har nu kört 2100 mil på orginalkolvarna och
orginallagren och kolvarna ser ut som nya. Mätte upp de vid 1600 mil och
då var de inom toleranserna, så den oljan kan jag rekomendera.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag förstår inte varför man ska köra skoter om det inte luktar eller ryker ? :hmmmm: ;)
Näe, men helt seriöst, de hör ju som till att de ska kläderna ska lukta efteråt tycker jag:cool:

Skulle det vara kul att dra i sig oförbrända kolväten, svavel, bensen med mera? :stupid:

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
98 oktan och Mobil 1 helsyntet. Har nu kört 2100 mil på orginalkolvarna och
orginallagren och kolvarna ser ut som nya. Mätte upp de vid 1600 mil och
då var de inom toleranserna, så den oljan kan jag rekomendera.
Den oljan som kostar 200kr/litern?

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Den ger inte mer effekt.
Enligt dom blad jag har här bredvid mig (bromspapper) som är utförda av en utomstående firma så gör det precis de!!! Samt en mer utdragen effekt peak!!
http://i25.photobucket.com/albums/c73/EvOII/nyrdiverse001.jpg

Övrigt: Triboron är ingen olja, det är ett smörjmedel! Ang rykfri och luktfri..... det är ju en av de stora anledningarna till varför folk ogillar skotrar, sen hörs ju skotrar vara sååååå icke miljö vänliga, med triboron som är biologiskt nedbrytbart så kan dom ju ta sig i ***** med ett sådant utryck!! Triboron är testat sen 2002 men släppt på marknaden först nu!!

Jag gillar även lukten av 2-t men med tanke på denna miljöhysteri som råder så är jag villig att dra mitt strå till stacken då det inte kostar mer än vanlig 2-t olja!!

Last edited:

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Enligt dom blad jag har här bredvid mig (bromspapper) som är utförda av en utomstående firma så gör det precis de!!! Samt en mer utdragen effekt peak!!

Övrigt: Triboron är ingen olja, det är ett smörjmedel! Ang rykfri och luktfri..... det är ju en av de stora anledningarna till varför folk ogillar skotrar, sen hörs ju skotrar vara sååååå icke miljö vänliga, med triboron som är biologiskt nedbrytbart så kan dom ju ta sig i ***** med ett sådant utryck!! Triboron är testat sen 2002 men släppt på marknaden först nu!!

Jag gillar även lukten av 2-t men med tanke på denna miljöhysteri som råder så är jag villig att dra mitt strå till stacken då det inte kostar mer än vanlig 2-t olja!!
Jag vet inte hur det är med din maskin men min drar då både olja OCH bensin. Att det inte är miljövänligt att köra upp 100liter soppa på en helg går nog inte att komma ifrån. Oavsett om man använder triboron.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38

Oljan i sig ökar inte effekten, det är den reducerade inblandningen som oljan bordar för som ger plats för mer soppa i A/F-dimman - dvs. mer energi, som (om det utnyttjas) resulterar i mer effekt.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jag vet inte hur det är med din maskin men min drar då både olja OCH bensin. Att det inte är miljövänligt att köra upp 100liter soppa på en helg går nog inte att komma ifrån. Oavsett om man använder triboron.

Om du eldar bensin så är det renare än att elda bensin och olja!!

Oljan i sig ökar inte effekten, det är den reducerade inblandningen som oljan bordar för som ger plats för mer soppa i A/F-dimman - dvs. mer energi, som (om det utnyttjas) resulterar i mer effekt.
Fråga inte mig exakt hur det funkar men effektökningen är ett faktum ändå. Jag är ingen professor men jag tror det beror på att det går lättare!! Fråga dom i Luleå på SMP hur det funkar då det var dom som utförde bromsningen!

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Om du eldar bensin så är det renare än att elda bensin och olja!!

Fråga inte mig exakt hur det funkar men effektökningen är ett faktum ändå. Jag är ingen professor men jag tror det beror på att det går lättare!! Fråga dom i Luleå på SMP hur det funkar då det var dom som utförde bromsningen!
Jamen vad bra! Vem var det som hittade på detdär med växthuseffekten?

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jamen vad bra! Vem var det som hittade på detdär med växthuseffekten?
Läs vad ja skrev en gång till!!!!

Ja skrev aldrig att elda bensin är bra....... Men det renare än bensin och olja!!

Bensin = 1 dålig sak!!!
Bensin och olja = 2 dåliga saker!!!