Vilken soppa kör ni? 95 eller 98 oktan?

summit58396

Välkänd medlem
13 jan 2010
166
1
6
piteå
alltid 98 oktan om det finns då man tankar kör lätt upp två tankar per dag drar ca 5 till 6 liter milen men den går mycke bättre med 98oktan annars kör jag lite av varje

Reactions: 600 cfi
K

kenth

:hmmmm:Hur är det med en e-tec? SKA man alltid köra på 95, eller går den bättre på 98?

berat

Välkänd medlem
12 jan 2010
114
0
6
95 alltid oavsett skoter bil båt grässklippare trimmer M.m

har hört att 95 ska gå dubbelt så mkt bättre än 98 stämmer det? haha nej skämt och sido.
Jag är en trogen 95 användare som funkar fint

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Skulle aldrig ens DRÖMMA om att spilla 95 i min =) Finns ju en anledning till att Yamaha rekommenderar minst 97-oktanig bensin till SRX... Nä, har man inte råd med 98 ska man nog fundera om man har råd att tanka öht.

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
Skulle aldrig ens DRÖMMA om att spilla 95 i min =) Finns ju en anledning till att Yamaha rekommenderar minst 97-oktanig bensin till SRX... Nä, har man inte råd med 98 ska man nog fundera om man har råd att tanka öht.
Kan ju vara så att det inte finns 98 oktan att tanka i närheten!?
Många "mackar" har ju tagit bort 98 oktan för det används så lite..

Iofs, man kan ju tanka upp i dunkar men det är ett jäkla sölande att behöva släpa med en massa dunkar jämnt man skall köra.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Kan ju vara så att det inte finns 98 oktan att tanka i närheten!?
Många "mackar" har ju tagit bort 98 oktan för det används så lite..

Iofs, man kan ju tanka upp i dunkar men det är ett jäkla sölande att behöva släpa med en massa dunkar jämnt man skall köra.
Absolut kan det vara så, men eftersom jag har tillgång till 98 oktan så tankar jag ju såklart det :) I min gamla ET däremot körde jag 95 oktan, men det är ju rätt stor skillnad på en ET från -82 och en SRX-trippel från -99

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37
prem only står de enligt min gamla bok iaf att de är för usa soppa som är på 85oktan

njaa inte sämre.men du vinner inget på å tanka i 98oktan i skotern om motorn är gjord för 95.
enligt mig finns de ingen anledning till att köra med för hög oktan om de inte finns orsakt till de..men men var å en bestämmer ju själv om han vill lägga ut mera..

40öre blir mkt i slutändan..jag kör då upp en tank per dag jag är uta de blir 2tankar per helg vilket är iaf 60liter = 24kr / helg..viisst inge å gnälla över.men man ska inte säga att de är värt dom om man inte får nå ut av de.tkr då jag...:).
Skojar du nu? :hahaha: läs på lite..

hocky

Välkänd medlem
6 apr 2011
120
0
6
kiruna
tjena behöver lite hjälp, har köpt en 440 och har tankat och kört med 95 oktan fast det står att det endast ska vara 98. Har funkat bra men undrar om det kan ha skadat skotern nått eller om det funkar ändå?