Enligt intruktionsboken så ska man inte köra med mindre än 95 oktan.:hmmmm:Hur är det med en e-tec? SKA man alltid köra på 95, eller går den bättre på 98?
Kan ju vara så att det inte finns 98 oktan att tanka i närheten!?Skulle aldrig ens DRÖMMA om att spilla 95 i min =) Finns ju en anledning till att Yamaha rekommenderar minst 97-oktanig bensin till SRX... Nä, har man inte råd med 98 ska man nog fundera om man har råd att tanka öht.
Absolut kan det vara så, men eftersom jag har tillgång till 98 oktan så tankar jag ju såklart detKan ju vara så att det inte finns 98 oktan att tanka i närheten!?
Många "mackar" har ju tagit bort 98 oktan för det används så lite..
Iofs, man kan ju tanka upp i dunkar men det är ett jäkla sölande att behöva släpa med en massa dunkar jämnt man skall köra.
Skojar du nu? :hahaha: läs på lite..prem only står de enligt min gamla bok iaf att de är för usa soppa som är på 85oktan
njaa inte sämre.men du vinner inget på å tanka i 98oktan i skotern om motorn är gjord för 95.
enligt mig finns de ingen anledning till att köra med för hög oktan om de inte finns orsakt till de..men men var å en bestämmer ju själv om han vill lägga ut mera..
40öre blir mkt i slutändan..jag kör då upp en tank per dag jag är uta de blir 2tankar per helg vilket är iaf 60liter = 24kr / helg..viisst inge å gnälla över.men man ska inte säga att de är värt dom om man inte får nå ut av de.tkr då jag....