Vilka kör problemfritt...?

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
400mil blandad körning med Doo 1200 -12 Mcxpress 307 Hk, dragit pulka, 100 mila tripp mm, inte rört en skruv, är inte köpt av Mcxpress men måste bara säga : otrolig kvalité på deras kit !!

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Äger 2 maskiner. En MP och en Renegade 600. Sammanlagd kör sträcka på maskinerna är ca 500 mil till dags dato. Yamman har inte pajjat Skidoon har heller inte pajjat.

På Yaman har man vart tvungen att lägga ner tid på fjädringen för att få en körbar skoter som inte välter hela tiden. I standard sättningen är den oerhört tipp benägen och en kompis till mig blev invalid för livet av den. Tippade runt helt omotiverat och kompisen slog söder axeln. Standard tenderar den att gå varm åxå om man kör sakta och drar något. Önskar en mer utsorterade produkt när jag köper. Jag hatar vingel med mina prylar(i dubbel bemärkelse) Fel fri mekaniskt och elektroniskt men inte konstruktions mässigt.

Renegaden är en jävligt bra maskin sål snabb bekväm. Bland det bästa om inte det bästa jag kört. Men primär variatorn har vart på väg ut genom huven och det är skandalöst för en grej som kostar så mycket pengar. Lätt fixat men ett irritations moment. I övrigt kommer jag inte på någon svaghet på Renegaden.

Snöskotrar byggs i små serier och därför får vi ofta vara med och sortera ut maskinerna. Jag brukar försök köpa maskiner som funnits i flera säsonger för att slippa vingel. Men kul är det med skotrar sanslöst kul.