Visst klarar man sig från att skruva. Man får skilja på att köpa ett gammalt sönderkört vrak eller en ny fyrtaktstouring. Jag kan tex inte ens tänka mig vad som skulle behöva skruvas med under de första 2000 milen om man köper en ny Apex. Och köper man en 5 år beg 440 crossmaskin kan jag inte ens föreställa mig hur man skulle undvika att skruva, då det är en del av själva konceptet 440.
Det är rent blaj att alla skotrar går sönder, dålig ursäkt för dåligt underhåll och undermåliga konstruktioner.
Ditt påstående att man ska kunna köra 2000 mil utan att skruva är blaj...
Men du kanske inte räknar lagerbyten och annat rätt viktigt underhåll som skruva, vad vet jag.
Jag har alltid fått höra att jag har otur osv med mina skotrar när jag lagt ner pengar på att byta lager i boggiehjul osv.
Men sanningen är att de som sagt detta inte ens ägnat en tanke åt att kolla vad dom har mellan boggieskenorna. Möjligen bytt slides på sin höjd...
Sen har jag även fått höra att skärtorsdagen är arctics dag osv, humorn i det hela är att det är otaliga rotaxmaskiner som skurit under åren jag bara kört med katterna...
Ursäkta OT...
Alla skotrar går sönder om man inte underhåller dem och håller koll på saker.
Det finns två sätt att undvika helt att skruva:
1 - Köp ingen skoter
2 - Lämna in på verkstad
Mvh Erland