Varning Lockeners bil och mc

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Hej, vill bara varna lite för "Lockners bil och mc". Detta företag har gjort mig lite frusterad!

Beställde en Tändspole till en F6a den 2 okt och via deras beräkningstid så skulle den vara här 3-5 dar senare.

Jag fick den för ett par dagar sen dvs över 3 jävla månaders leverans.

Ringde dit.... och de svarade... att leveransen (contaner leverans) inte varit synkad med min leverans!!! WTF!!!!!!

GE fan I att beställa nått därifrån om du vill ha det innom normala leverans tider istället för företag som "lockners bil coh mc" som samlar ihop beställningar och sedan beställer ifrån USA.

Tips: Beställ direkt ifrån USA!
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Jag skulle aldrig handla ifrån lockners eller bengans efter allt man hört, hellre lokala ÅF eller ebay.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
De borde ha meddelat något kan man tänka sig.
Jag har handlat där vid några ggr. snabb, bra och billig service.
.. men de borde ha meddelat leveranstid, när du frågat åtminstone.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Så för att en tändspole kom 2 månader senare än utlovat så hänger du ut dom totalt på sveriges största skoterforum? Du msåte blive drabbad mer än ba en gång? Annars tycker jag du överreagerar lite?
Har du fler exempel på strul kan jag förstå dig, men bara för en enda grej en gång som strulat?

Ja menar, du skrev ju att dom svarar när du ringde, redan där har dom ju 100 pluspoäng upp jämtemot Bengans. ;)

Nä men, tycker det är bra när folk upplyser som företag som inte är seriösa (typ bengans). Men känns som att det här var en jäkligt lite grej att whina över? Än om det såklart är åt helvette att lova en sak man inte kan hålla.

Dock iom att du stavat fel i rubriken så slipper dom ju undan googlingar i vilket fall. :p
 
19 dec 2013
2
0
1
Noraström
Hej

Tråkigt att du är missnöjd.

När man läser ditt inlägg så verkar det som om vi inte har haft kontakt med dig gällande leveranstiden för varan.

Du beställde varan av oss den 2 oktober. Tyvärr hade varan slut hos oss när du beställde och vi var därför tvungna att beställa fler från vår grossist.
Med anledning av fördröjningen kontaktade vi dig den 3 el. 4 oktober och meddelade ovanstående samt att vi trodde att leveranstiden skulle bli ca 3-4 veckor.

Vi kontaktade vår grossist som meddelade att de väntade på en leverans men att den var försenad.
Det är vår grossist som beställer via USA (båtfrakt) inte vi.
Vi kontaktade dig igen och meddelade att leveransen till vår grossist var försenad.

Du meddelade då att det gick bra att vänta, eftersom det inte fanns någon snö.
Att leveransen till vår grossist var försenad är tyvärr inget vi kan påverka även om vi skulle önska det.

Vi var i kontakt med varandra vid 3-4 tillfällen och du hade alla möjligheter att avbeställa och ta tändspolen från någon annan men du sa att det inte var några problem att vänta.

Vi fick tändspolen och sände den snarast till dig vilket var den 11 december 2013 (2månder och 1 vecka)

För att kompensera dig för den långa väntetiden har vi erbjudit dig en bra rabatt nästa gång du handlar vilket du sa dig vara nöjd med.

Vi tycker att det är mycket tråkigt att ovanstående inte framgår i ditt inlägg här på forumet.
Vi har gjort det som är möjligt vad mer skulle vi kunna ha gjort?

Mvh Anders på Lockners bil och mc

 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
tycker de låter som ni ansträngt er mer än många andra handlare skulle ha gjort/gör! jag har handlat av er och det funkade mycket bra, snabb leverans och trevlig på telefon! sen är det alltid nån beställning som ramlar mellan stolarna eller blir försenat av någon anledning osv nångång, men det gäller från vilket ställe som helst där man kan beställa saker, även där jag jobbar... det kallas den mänskliga faktorn.. men ni verkar ha ansträngt er och velat kompensera detta mycket bra tycker jag ialla fall. keep it up!
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
håller med klart de kan bli fel någon gång är väl inge konstigt med det. har själv aldrig beställt därifrån, men har varit i butiken och handlat, tyckte de va seriöst och trevligt bemötande.
så ser ingen anledning till att inte handla där...
 

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Bra jobbat Lockners. Jag har positiva erfarenheter sedan tidigare och att ni sakligt bemöter kritik på ett forum tycker jag stärker ert varumärke ytterligare!
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Har även bara positivt att säga om Anders Lockner jag med. Beställt både på nätet och varit i butik. Aldrig några problem.
 

comzze

Välkänd medlem
19 dec 2012
108
0
6
Piteå
pwr2satsfy - varför lägger du inte fram all fakta? Uppenbarligen så har du ju haft kontakt med Lockners och sagt att det var okej att vänta på varan... så vad är problemet?