Varför åker folk & pumpgasar hela tiden??

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Sv: Re: Varför åker folk & pumpgasar hela tiden??

Intressant ämne :) Roligt att läsa hur vissa vill påstå varför man ska pumpgasa.
Pumpgasning är knappast något som förbättrar prestandan eller körningen.
Kan vi alla enas om att vissa tycker att det är fränt och att skotern upplevs som rapp och potent.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Kan vi inte istället enas om att det är individuellt och en smaksak om man vill pumpgasa eller inte.

Utan skrikburk så stör man ju ingen heller....

Ska vi inte diskutera hur i hela helvete någon kan tycka om Hollywood fruar istället.. Där! har vi ett mysterium

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Du har helt rätt där Vidgren. Skrikburkar kan man förstås ifrågasätta men det är i en annnan tråd...
Vad är Hollywwodfruar fågar jag som bara ser på Discovery, National geographic och Youtube? ;-)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Du har helt rätt där Vidgren. Skrikburkar kan man förstås ifrågasätta men det är i en annnan tråd...
Vad är Hollywwodfruar fågar jag som bara ser på Discovery, National geographic och Youtube? ;-)
Hahaha!

Jag erkänner att jag pumpgasade Nytron tills jag bytte variatorfjäder då inslaget låg på..ööh..högt! Nu är den mer som en fyrhjuling och OM jag skulle pumpgasa nu så vet jag inte varför. Gissar att variatorbestyckning är anledningen till att nån börja och resten följde efter??

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag pumpgasar lite när jag ska iväg, just för att det slirar inte lika mycket på remmen, speciellt då det går tungt de det är lätt att göra en midja på remmen om man försöker smyga iväg. när jag kör på led så pumpgasar jag också när jag ska iväg, dock inte så att det börjar spinna utan bara så att skotern börjar röra sig sen blir det jämn gas