Vad tankar du?

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
En blandning av diesel och spillolja :rock: Nädå, 95 och tvåtaktsolja. Mycket olja så den inte skär och att det syns att den är igång :cool:
 

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Nu när bensinen är så pass "billig" så passar jag på att lagra och köra på 98 oktan. Sen när det stiger igen så äre 95 som gäller ;)
 

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
har bara lärt mej att de ska vara 98 så jag har bara fortsatt!
marginell skillnad i pris så varför ta något sämre?
 

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
har bara lärt mej att de ska vara 98 så jag har bara fortsatt!
marginell skillnad i pris så varför ta något sämre?
varför ta nåt du inte behöver är mitt svar?!tjänar ju inte ett dugg på det.

För satan, kör 95 oktanig ni som inte kör turbo/kompressor, eller visst vill ni kasta pengar i sjön så är det väl upp till er. ska inte hindra er.:laugh:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Är flygbensinen fortfarande subventionerad ? Höjdes inte skatten på den ?
Dessutom lär den ju vara blyad...
Det faktumet att den är blyad är inga problem, snarare bättre eftersom attt blyet smörjer lite. Och dessutom kyler blyet lite.

Jag oroar mig mer för att han talar så frispråkigt om detta. Väldigt höga straff på att köra flygbensin i något annat än ett fordon registrerat hos luftfartsverket. Någon av oss behöver bara anmäla det så har luftfartsverket ungefär samma befogenheter som polisen och kan pressa snowmobile.se på hans ip-nummer och sen behöver de bara kontakta hans isp så vet de vem som skrivit erkännandet. Om zleric är pilot så får han inte längre tanka 100 ll och om inte så försöker de spåra upp vem i hans bekantskapskrets som har tillstånd att tanka.



Allt ovanstående förklarat till mig av en lärare. Förutom det om ip och isp, men lagarna och tekniken för att göra det finns.
 
D

Deleted member 6797

95 för att han är billigare. ja ja e snål men man får ju mer soppa för pengarna
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
varför ta nåt du inte behöver är mitt svar?!tjänar ju inte ett dugg på det.

För satan, kör 95 oktanig ni som inte kör turbo/kompressor, eller visst vill ni kasta pengar i sjön så är det väl upp till er. ska inte hindra er.:laugh:
Jag kör ingen turbo/kompressor, men eftersom det står i handboken att den ska köras på 98 oktan så gör jag det. För jag tror INTE dom skrivit in 98 oktan bara för skojs skull.
 

XCR670

Välkänd medlem
28 okt 2007
134
0
6
Vindeln
Oljeblandad 98 pga spikningsrisken å avsaknaden av oljebehållare :p

Bilen skall tankas med 98a också framöver... den går faktist lite billigare på det ! (går väl jämt ut med å tanka 95 men de känns ju bättre ^^ )