Vad tankar du?

mxz_fluffy

Välkänd medlem
4 apr 2007
172
0
6
östersund
snodde en skvätt ur farsans dunk en gång i tidiga tonåren. på min srv 540 ifrån 83. den rök vitt och gick bara på choken. japp de va diesel!
körde upp till macken, tog loss tanklocket och vände uppochner på skotern! den blev säkert ren innuti men *****r va brydd jag va där ett tag haha!
 
R

Robin

Får jag fråga varför ni som kör på 98oktan gör det? ren nyfikenhet bara.

På en skoter med högre trimmingsgrad kan jag ju förstå det pga spikningsrisken, men på en helt orginal skoter är det en helt annan sak. (då räknar jag inte med 440osv efter som det det inte är en "orginal" skoter)
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
oftast 98 men nu flygbensin :D
flygbensin?
är väll snarare flygfotogen.är väll mer som diesel än bensin har jag för mig.


själv kör jag på 98 nu pga turbo och skulle inte tanka annat speciellt med tanke på att den är uppställd mer än mcx rekomenderar.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Är flygbensinen fortfarande subventionerad ? Höjdes inte skatten på den ?
Dessutom lär den ju vara blyad...
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
95 kör jag på... dock hittade jag en flaska oktan boost eller vad det heter i skotern när jag köpte den.. kanske man skulle hälla i några droppar av den när man tankar? :)
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
kör man en ski doo så garanterar jag dig att du känner att skotern tappar hästar om du kör på 95 då knacksensorn slår in.
jag kör alltid 98 på mina skotrar om jag nu inte kör för att arbeta med skotern.