Vad ska jag göra?

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Tänk på att en skoterförsäkring heller inte är gratis, utan där sticker det iväg många hundralappar varje månad hela året. Vem betalar den?
PLUS bensin, olja och alla andra slitdelar

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.637
105
63
Örnsköldsvik
Hmm det är många tips i den här tråden.

Här har du ett tips från mig: Gör precis som du vill, lyssnar du på den här tråden blir du snurrig. Om det blir fel nånstans så har du åtminstone lärt dig något. Och eftersom att du lånar av din morfar så sitter du inte i sjön om det går åt helvete. Du har ju haft ett jobb tidigare som jag förstått så du verkar ju kunna ta lite ansvar för din ekonomi.

Kör hårt. Du är ung och vad du än gör så kommer du att ångra större saker än ett skoterköp om några år.
Ibland hade jag allt velat ha en gilla knapp=)

Enda jag skulle kunna påstå är att jag håller med om att jag tror en 600 är bättre. Sen tror jag inte själva lånet är något problem, du är ju t.o.m förståndig nog att du funderar på vad som är det rätta. Många 16åringar skulle nog bara ta pengarna och skita i ev. konsekvenser.

Men skoter är ju det roligaste som finns! Klart du ska ha en!=)

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Lyssna på det här och KÖR.

Hmm det är många tips i den här tråden.

Här har du ett tips från mig: Gör precis som du vill, lyssnar du på den här tråden blir du snurrig. Om det blir fel nånstans så har du åtminstone lärt dig något. Och eftersom att du lånar av din morfar så sitter du inte i sjön om det går åt helvete. Du har ju haft ett jobb tidigare som jag förstått så du verkar ju kunna ta lite ansvar för din ekonomi.

Kör hårt. Du är ung och vad du än gör så kommer du att ångra större saker än ett skoterköp om några år.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Skaffa ett jobb och tjäna pengar innan du köper något. Känns alltid bättre att åka på något som du förtjänat!
Jag har lån på vissa av "mina" grejer -bla RMK:n-, men jag måste säga att jag aldrig känt att jag förtjänar dom mindre för den sakens skull?Det förutsätter ju att man har råd att betala lånet då, men ändå...jag tror, utan att veta att det är vanligare att folk köper en ny skoter på finans än kontant. Då jag köpte Nytron hävdade handlaren det iaf. (Den köpte jag kontant. Kan inte påstå att det kändes bättre än när jag köpte Polarisen?)

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Cash is king! Skoter är nog dyrt som det är med allt annat :wacko:

(men när man är ung är det inte så lätt)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Lite intressant att ni spinner vidare på den här tråden trots att TS ändå har lämnat forumet..

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Så, apropå att köpa på avbetalning så noterade jag denna text i reklam för Yamaha i USA.
Med dom räntorna kan det kanske vara smart att betala kontant...

*Finance offer subject to credit approval. Applies to purchases of new 2013 Yamaha Snowmobiles made on a Yamaha Installment Financing loan account from 3/2/12 to 4/16/12. Maximum contract length is 60 months. Minimum amount financed is $5,000. 0% interest will be charged until six months from delivery. After promotional period a Fixed APR of 11.99%, 13.99%, 17.99%, 19.99% or 21.99% will be assigned based on credit approval criteria. Re-approval may be necessary if original Approval Term has expired prior to delivery. $500 customer deposit is required. If purchased on a Yamaha Installment Financing loan, the deposit will be applied toward down payment if required, based on credit approval criteria.