Vad har DU för skoter och varför?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
RX'1a. Man kommer långt på en tank, vilket är en STOR fördel i fjällen. Fin kryssnings missil :)
 
Last edited:

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Lynx GL3900 -86 för ja hade inte råd mä nå värre å ville ha en skoter som tar sig fram överallt!:rock: Till nästa vinter blir dä polaris 600 mä lite godis!:beer:
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
jag har en vector sp -06 som jag är mycket nöjd med.

varför?
jag säger som berrob sa Man kommer långt på en tank, vilket är en STOR fördel i fjällen.
 

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
MXZ X Rev 600 -03 för att den är skön att köra och jag fick den till bra pris.

Var bara tvungen att skriva i tråden, den har levt i 5,5år så jag kunde inte låta bli :)
Bra ämne av Dave!
 

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Jag har en Lynx Enduro 600sp -02a, fin och trevlig skoter. Blir till att höja styret lite så.

Varför? Köpte den av en kompis som inte bodde så långt ifrån, vilket är en fördel för mig.. sen hade jag kollat efter en Enduro p.g.a ekonomin. Back elr ej, mig kvittar. Röd är skön :) :evil:
 

Eneledam691

Rookie sledder
24 mar 2009
13
0
0
54
Härnösand
En Polaris Indy 500 -98 sedan i början av denna månaden.
Blev biten av skoteråkningen sedan jag åkt och kört min pojkväns Indy XC 600 o vi började kika efter en bra skoter till mig.

Polaris blev det för att det för oss bara finns 2 skotrar.
Ny och begagnad Polaris :rolleyes:

Gillade pojkvännens skoter men en 500 är lättare och sedan avgjorde priset en del. Den är snygg, lättstartad o lättkörd! Visst är den lite svagare än hans men den duger gott till mig!
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Moddad xtc 700 triple ! Varför? ville ju självklart ha en yamma triple, bra pris när jag köpte den,rolig lättkörd och sjukt pigg maskin speciellt när den är trimmad ;)

Aldrig annat än en yamaha, så valet var enkelt.
 

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
Ski-Doo Mxz 500 Adrenaline -03


Varför?
För att jag ville ha en lättkörd maskin som är rolig att leka med. Fast jag kommer nog byta till en Rev 600 SDI om några år för att jag alltid velat testa en sådan.
 
D

Deleted member 6797

har en edge 600 x 02 för att den är snygg, skön att köra och går hårt ( 4 kuggs nerdrevning ).

men ska byta nästa vinter till en edge 800 03 eller pro xr 800 04. beror på hur mycke ja gillar att hoppa. knäckte nyss min edge 600 så
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Skidoo XP TNT -09

Rätt pris och för att det är en lätt, smidig och grymt snygg 600a.........är väldigt nöjd med den.
 

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Lynx Rave 670 BigPipe X 99´a

Varför: Jo för att plånboken tillät en till leksak just då, är inne på 4´e vintern med den nu och är nästan helnöjd saknar bara back och ev lite högre kammar på mattan. Är uppvuxen med skoter så i mina yngre dagar körde man Ski-Doo Everest 440 å Ski-Doo Blizzard 9500+. Sen blev det ett stort glapp å man lånade en massa olika skotrar av bekanta för att få köra av sig lite.

Sen vill jag nog påstå att till 70% varför jag valde just denna Lynx modell är tack vare detta forum, resten är väll för att jag är insnöad på Ski-Doo och Lynx :rock:
 
K

kenth

Ski-Doo Mxz 600 E-tec

Lätthanterlig - smidig som fan.
Billig i drift - 1.4/mil efter led i rasande tempo. 2.3/mil efter heldag i puder.
Tillförlitlig - startar alltid, ja ALLTID på första rycket även vid -28.
Snygg - ser inte ut som någon annan skoter. ser jävligt lätt ut. clean.
Bytte till SLP skidor för att originalskidorna är helt kass. Som en ny maskin med SLP.
Ska dreva ner och slänga på en 38mm eller 44mm matta.
 

grop

Välkänd medlem
Jag kör med en Lynx GL 3900 Syncro -88.

Ville ha en skoter att kunna dra hem lite virke med men framförallt något som tar sej fram bra då jag kör överallt där ingen annan kör. Sen att det är lite pengar det handlar om är också en orsak till just den skotern. Men jag försöker samla ihop till en Lynx Ranger 550 -07/08/09. Vi får se till nästa år hur det blir.

Har också en Yamaha ET 250 -81. Den köptes mest för att den var så fin och till rätt pris. Rolig skoter, men jag försöker lite försiktigt bli av med den.
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
rev 440

för att jag hade en mxz 700 som hade gått långt och började bli sliten, la ut en annons på blocket.
tänkte inte byta skoter innan sommarn utan köpa bil, men då var det en som ville byta en rev mot den så ja bytte.

blir motorbyte i sommar
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Sv: RE: Vad har DU för skoter och varfö

En Indy 500 1998

Anledningen är enkel: Sökte en billig driftsäker rolig skoter att ha i stugan.Är bara där några veckor per år så jag kostar inte på hur mycket som helst på en skoter som ändå skall stå mesta tiden. Det skulle också vara en skoter som gumman ta över sedan då jag byter och hon har aldrig kört förr så det måste vara en enkel lättkörd skoter men ändå relativt fräsch och med lite drag i alla fall. Priset var helt rätt så det var bara att slå till. Har sedan införskaffat back till den som skall monteras med i sommar så den blir ännu bättre...
Om vi lyckats flytta hem till nästa vinter så blir det nog en x-trim 600 till mig då :)
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Sv: RE: Vad har DU för skoter och varfö

Aktiv Grizzly XP -89
Den är makalöst stark och fastnar inte i första taget. Och att bärigheten är suverän! Sjunker inte mer än 15-20cm i mjuksnön!!!

Ski Doo Alpine 640 -75
Den är inte specielt stark men ändå, den ska jag rusta upp och eventuelt sälja den senare elr ger den till pappa i födelsedags present elr ger den till lille brorsan då den också har back. Om inte annat behåller jag den har den i skogen för trampning av spår och spara på Grizzlyn.

Ski Doo Everest 464 l/c -80
Den är ganska kvick och jag håller efter pappas Formula gasnka bra... Bara om jag byter tändspolar så... Hehe. Och sen ska jag montera dubbla 32mm i den istellet för den ensamma 32an


Och jag ska inte sälja Grizzlyn alls. Den ska genomgå en totalrenovering om några år!
Och dom andra maskinerna vet jag inte?? Det får vi se! xD