Vad har DU för skoter och varför?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Yamaha Nytro rtx se -09 Yamahacenter edition nr.2 !

+ Drift säker,bränslesnål ,bra stötdämpare, bra bottenvrid, elstart, drar minimalt med olja, man slipper tänka på bestyckning av förgasare när man ska dra till fjälls osv. Nice körställning,lättgasad. Billig försäkring. Ser elak ut ! lol ! Är brutal på hårdpackad led med stora gupp och tar sig fram bra i pudersnö. Robust framvagn mmmm.

- ?
 

Dennis600

Medlem
23 mar 2010
12
0
1
Luleå
Lynx Adventure 600 07´a.

Prisvärd där jag hittade den, går riktigt skönt på led även med 2 på, går att koppla bort passagerardynan då man ska leka, hyfsad bränsleekonomi, lagomt med hk, gasdämpare fram, vill inte ha 307 matta i fjällen...

- lite väl tung
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag har en Yamaha Venture Multii P och jag vet inte varför :). Jag var helt nöjd med min Lynx adventure och skulle in på Yamaha huset i Kiruna och kolla om en wr250 stog kvar som en godvän från Ullati skulle komma och hämta. Jag kom ut med en ny Yamma venture. :becky:

Vad ska man säga om riskokaren då ? Jävligt välbyggd maskin som vanligt från Yamma. Det man kan säga om Lynx är att den är gjord av människor från skogen till människor från skogen. Det är inte Yamma... den är mer coctail stil om ni hajar. Men förbannat trevlig maskin.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Iq 600 Ho Cfi, för att jag ville ha en driftsäker skoter dom dessutom var rolig. Rolig var den ju i alla fall... ;)
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Indy 500 EFI SKS

För att jag har haft några sånna tidigare och aldrig haft nått krångel.. hade en ProX 800 och fick inte göra annat än att skruva så jag satsade på ett säkert kort :D
Små Portad och en liten pipa :p
Nerdrevad 3 kugg
Mindre Drivhjul och 38:as matta går faktiskt riktigt bra
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
rev 600 ho-

hade nyss sålt föregående skoter, snön var som mest och hela helgen skulle de vara sol, tog bland de första bästa i närheten och en rev fick de bli, ångrar mig inte
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
sks 800 -03.

har en sån för att pappa fråga om vi skulle köpa en skoter, var på väg mot en iq touring men envis som ja var så övertygade ja honom om sksen. trivs skitbra med den, lättkörd och rolig men jag funderar på att byta ner mig till nåt med mindre motor om ekonomin tillåter framöver..
 

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Just nu så har jag en Phazer 480 -89. Varför? Därför att min moder inte vill sälja den och köpa något annat som jag sedan tar över, och för att min plånbok inte tillåter att jag köper någonting själv ännu.

förhoppningsvis så kanske man har råd/kan övertala modern att sälja phazern och ger mig pengarna tills nästa år.
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Arctic cat Zl 500- 99 Varför? För att dom är billiga i inköp och passade mig utmärkt för 2 år sedan då den inhandlades. Under åren så har jag moddat den lite med bla fox float dämpare, ny matta och mountain skidor. Idag så vill jag självklart byta upp mig, det känns surt när lillbrorsan skaffade sig en Lynx enduro 700-01 förra veckan -.- Jag siktar på att sälja zl:en till vintern och hitta en sno pro 440/f7 nästa sommar:D
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag sålde min "Insane Nytro", har beställt en RMK Assault 2011. Självklart kommer det turbo på den...

Varför en Assault?? Därför den är otroligt skön att köra, och är bara så jävla cool!! :)
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
Jag har en Renegade 600 04, för att jag ville ha en skoter som går relativt bra i lössnö men även smidig på leden. är kanon nöjd!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
ingen skoter alls...

Varför? husköp, aldeles för dyr utställningsbil, nybliven pappa osv. Lutar åt en begagnad skoter i år. Sugen på en pantera 1000 turbo -99
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
En fx phazer för att ja inte vill stå å skruva dagligen+bensin snål, men blir nog en m7a nästa vinter :p
 

Fredde-H

Medlem
17 jan 2010
16
0
1
Boden
En ZRT 800 p.g.a.....ja behöver jag säga nå mer än en 800 trippel ? ;) Sen för att köra i lössnö behövs det ju lite mera muskler än att köa en HCR men ack så värt det är. Jag ska dock inte byta upp mig utan modifiera den istället, och göra den lättare,längre och snabbare.
 

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
I familjen finns det Ski-Doo Elan (lång) -74, med fungerande elstart. Yamaha Viking 540 -91, Ski-Doo Nordik 90nånting.
Sålde min RXL -91 på grund av studier för tre år sedan och har sedan dess bara nyttjat gammskotrarna som står på gården tills vidare, men tanken är väl en roligare maskin nu till vintern... även fast Elan är bland det roligaste som finns att köra i skoterväg :)