Vad har DU för skoter och varför?

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
När det blir ny säsong så brukar vi passa på att byta "upp"oss.
Så vad har du för skoter och varför just den.! Varför köpte du den eller varför ska du byta?
 

viper

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Har en viper 700 02 med öhlinare pga att de är den PERFEKTA ledskoter och har ett härligt motorljud lättkörd körd rolig att leka med och den som säger att de inte gåt att hoppa med en yamaha vet inte vad han pratar om!
Enda tänkbara nackdel jag kan tänka på är att de är inte den bästa lössnö maskin man kan tänka sig:)
Kan STARKT rekommender en viper till alla skoterförare där ute i vårt snöfattiga avlånga land..
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
RE: Vad har DU för skoter och varfö

SX 700 -97 med SLP pipor, v-forse reeds, öhlinare (höga), kompositskidor, Heel clicker och Tobe fotstegsförstärkare. För att den är rappare än allt annat jag testat, (inkl rave 800) lättkörd, smidig, och drar 2,3liter normal körning. Ska inte byta bort den på LÄNGE!!! Det finns inget på marknaden som är värt att bränna 120 000 på!!! Dessutom finns det mer att plocka ur 700an=) Har funderat på portning men det är än så länge bara en fundering. Den som lever får se till vintern!!!
 

MickeP

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Luleå Swe
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Kör en machz -97a som går stenhårt, inget att flyga med -tung och bångstyrig, men en 800 trippel är ändå så djävla härlig att jag förlåter den för allt det andra!
Ska byta till en machz -lt 98, så att jag kan ha med mig tjejen!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Har en Safari 377, köpte den för att den nästan var gratis med tanke på att mattan var ny liksom variatorn... Men ska nog sälja den nu om någon vill ha den...
 

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
RE: Vad har DU för skoter och varfö

En ski-doo MXZ - 03

Varför? , Fick välje mellan en indy 340 och ski-doo, så det blev ski-doo ..
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
RE: Vad har DU för skoter och varfö

XCR 440. Liten och lätt lekskoter som är någorlunda rapp. Största nackdelen (som inte är speciellt stor) är att man ibland kan längta efter ett par pållar till, men å andra sidan är den rätt liten i drickat och väldigt billig att försäkra!
 

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
RE: Vad har DU för skoter och varfö

har en rmk500 -98 äger den pga att jag inte har råd med en ny, för 35000kr så får man inte så mycke bättre skoter...hade man däremot pengar så skulle ju en annan skoter va att föredra...tex ski-doo mxz 800 rev
 
P

PitBull

RE: Vad har DU för skoter och varfö

Jag kör en 03:as summit 800. Jag är otroligt nöjd, den är en suverän lekmaskin i lössnön, går över all förväntan på led, och motorn är helt otrolig. Det enda jag ska göra till nästa säsong är att höja styret lite. Ska då behålla den i minst en säsong till innan jag börjar snegla på en rev renegade eller något annat roligt.
 

YamahaSRV

Välkänd medlem
1 jan 2000
236
0
16
Arvidsjaur Sverige
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Jag har en yamaha SRV för att den är billig jag har inte så bra ekonomi för tillfället. men den är mycke rolig att köra.
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Jag har en zrt 800 som rastar det mesta(machz och t1000 har ingen chans)
Det var roligt ett tag med effekt som ingen kan tämja, men den är lite klumpig.
Jag ska byta till en prox 440 till nästa vinter.
 
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Jag har en Lynx Enduro 600 -98
Jag valde mellan den och MXZ 600 men tyckte att lynxen var finare och lite udda. Är då helnöjd. Ska förlänga den lite och sätta mtnskidor och crosshuv, sen är den bra för mej. Skulle dock vela ha lite bättre lysen, gärna xenon men det går å att ordna.}>

Lynx Enduro 600
Svart å röd å blå å silver å nåra färger till
 
P

PL

RE: Vad har DU för skoter och varfö

Lynx Rave 800. För att jag kan ha den och vill ha den.
 
Z

Zimme

RE: Vad har DU för skoter och varfö

XLT SKS -93 m Hk-matta och crosstyre
en oerhört trevlig maskin som klarar allt
till ett vettigt pris.
 
R

Rev 800x

RE: Vad har DU för skoter och varfö

Ski-Doo Rev 800x
För det är det roligaste man göra med kläderna på under vintern!:7
 
M

mr _edge

RE: Vad har DU för skoter och varfö

jag kör en 02 edgeX 800 me pipor och toppar,v.force å så.. så den går sten hårt kör ifrån allt å allal me den är så nöjd så...
 
E

ejwbegysv

RE: Vad har DU för skoter och varfö

Köper en Summit 800x -03 idag..

Körde en 600 -01 förra vintern och blev förälskad..

Ville inte ha en Rev så jag köpte en 03:a

/Jimmy
 

per1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
RE: Vad har DU för skoter och varfö

har en xlt special 93 sen idag =)
en skoter i nyskick förutom dynan som behöver ses över lite.
nya kompositskidor, nya koromat stål, nya dämpare i boggien, ny 30mm matta och renoverade variatorer me värre fjäder å ska byta drev.

nu längtar man bara till snön!! =)
 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Lallar runt på en Polaris 550 sport touring och känner mig nöjd - än så länge.

Sneglar på rmk 700 - bara för skojs skull.
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
RE: Vad har DU för skoter och varfö

jag kör Yamaha Phazer med 540 motor, för att jag fick köpa den jätte billigt från en kompis, och så är den den roligaste skotern för det priset, jag älskar att den är så smal :) skit skoj.