Ställer mig bakom StoxResearch i den här diskutionen. Förstår inte riktigt heller vad det är som är bättre med 4takt. Visst, yamaha leder utvecklingen av 4t idag och naturligtvis blir en 4takts motor tyngre då dom har mer rörlgia delar osv. Men hur fan kan det komma sig att phazern måste väga 365 kilo och RX modellerna över 10 kilo mer? Kan ju inte bara ha med motorn att göra. Så där säger jag väll iofs emot mig själv litegranna då det är motorn vi diskuterar här.
Men om man radar upp det som är "för" 4takt: Bränsle, hållbarhet, luktfritt?
Kan då säga att warriorn drar inte många dl mindre soppa än min M8a. Dessutom måste 4taktarna, och angående hållbarheten. Ifall man skulle serva en 2t lika ofta som man måste serva 4t så är det klart det håller. Och det där med att det itne luktar förstår jag mig inte på. Man luktar fan likt förbannat när man har grillat lite.
På rak hand, vem som helst. EN sak som VERKLIGEN överglänser 2takt från 4taktarnas perspektiv? (tvivlar på att någon överhuvetaget kan komma på en ritkigt bra fördel)
Tillochmed i tubro synpunkt så börjar ju 2t glänsa ifrån nu. m100 leverar ju mer hästar med turbo än vad Apex gör med tubro...