Slukar stift?största nackdelen med RX modellerna enligt mig är att dom slukar stift, dom bli glapp i framvagnen otroligt lätt
En 800a 2t som går bättre ? Tveksam. Ta tex Rotax 800a vid 500 mil är det renovering som gäller, om den ens har gått så långt.största nackdelen med RX modellerna enligt mig är att dom slukar stift, dom bli glapp i framvagnen otroligt lätt, en 800 2t går bättre (bevisat mer än en gång), sen tar som inte mindre soppa än en modern 2t med bar insprutning osv.
Nje, 2takt får det vara, ska till bra mkt innan jag köper en yamaha, eller 4t överhuvetaget. Är så less på alla småfel på yamahas framvagnar, boggien, styrning och motorer.
2stroke 4 the win!
Jag synar kraftfullt att en 800 2t går bättre än en RX-1motor i samma chassi,
En 800a 2t som går bättre ? Tveksam. Ta tex Rotax 800a vid 500 mil är det renovering som gäller, om den ens har gått så långt.
Bussningar får man byta på alla maskiner, inte så du behöver göra det varje säsong. När det kommer till boggien har jag då iaf klarat mig utan problem, dock så har en ski-doo och en Polaris haft problem under våra fjällturer.
När det kommer till soppa mängden är jag också skeptisk att någon 800a på marknaden med orginal bestyckning skulle gå snålare då inte ens SDI600an har gjort det på våra turer.
Att sen inte RX'en är den mest lämpade att hoppa med inser väl dom flesta. Sluka stift ? Har inte gått ett enda stift för mig på min 05'a.