Hej nu har jag tesstat allt och vet inte vart jag ska börja längre...
Det är en Summit 600ho -05
Ända sedan jag köpte skotern har den svarat dåligt på gasen på låga varv men går fint på högre varv. Blir så den suckar till precis när man trycker till på gasen om jag kör sakta...startar jag stillastående märks det inte av.
men lägger jag i första steget på shoken så funkar det klockrent så nu tänker alla skit i förgasaren men så enkelt är det inte...
Detta är gjort.
bytt bränsleslangar.
Monterat bränslefilter efter pumpen.
Rengjort förgasarna i omgångar även tvättat dom i ultraljudstvätt.
Rengjort luftfilter och luftburken
Rengjort avgasportarna.
kopplat ur höjdkompenseringen för att få max bränslemångd
Sjusterat allt som går på bränsleskruvarna.
allt detta utan resultat så då började jag bestycka.
började med större lågfartsmunstycken resulterade i att den bluddrar och går skit men ändå samma problem.
Satt i större huvudmunstycke då blev det kanske lite bättre
sedan höjde jag nålarna ett steg då blev det avsevärd skillnad men inte helt nöjd.
den går jämt å fint ingen tendens till tjuvluft eller liknande.
nu går den så pass så det inte är något problem längre men nu åker jag med 4 storlekar förstora munstycken å höjda nålar så den går säkerligen bättre om jag kan åtgärda felet och köra med dom munstycken som ska vara
kan även tillägga att den ibland tvekar lite när jag kommer upp i maxvarv som den ströjer sej lite. därför jag gått upp i så stora munstycken men den gör det någon enstaka gång nu ändå
Någon smart skotermek som har någon ide vad jag ska göra....testa byta förgasare?
MVH//Robin
Det är en Summit 600ho -05
Ända sedan jag köpte skotern har den svarat dåligt på gasen på låga varv men går fint på högre varv. Blir så den suckar till precis när man trycker till på gasen om jag kör sakta...startar jag stillastående märks det inte av.
men lägger jag i första steget på shoken så funkar det klockrent så nu tänker alla skit i förgasaren men så enkelt är det inte...
Detta är gjort.
bytt bränsleslangar.
Monterat bränslefilter efter pumpen.
Rengjort förgasarna i omgångar även tvättat dom i ultraljudstvätt.
Rengjort luftfilter och luftburken
Rengjort avgasportarna.
kopplat ur höjdkompenseringen för att få max bränslemångd
Sjusterat allt som går på bränsleskruvarna.
allt detta utan resultat så då började jag bestycka.
började med större lågfartsmunstycken resulterade i att den bluddrar och går skit men ändå samma problem.
Satt i större huvudmunstycke då blev det kanske lite bättre
sedan höjde jag nålarna ett steg då blev det avsevärd skillnad men inte helt nöjd.
den går jämt å fint ingen tendens till tjuvluft eller liknande.
nu går den så pass så det inte är något problem längre men nu åker jag med 4 storlekar förstora munstycken å höjda nålar så den går säkerligen bättre om jag kan åtgärda felet och köra med dom munstycken som ska vara
kan även tillägga att den ibland tvekar lite när jag kommer upp i maxvarv som den ströjer sej lite. därför jag gått upp i så stora munstycken men den gör det någon enstaka gång nu ändå
Någon smart skotermek som har någon ide vad jag ska göra....testa byta förgasare?
MVH//Robin