Ungdomsskoter 40-50k +-5

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
monno
Min gamla f3a ;)

Jorsten
Ja men det kanske är jag som är felinformerad då :) Tyvärr ligger din skoter en bit över vad jag skulle vilja spendera för tillfället!
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Ja det verkar så.
Då är ju frågan hur boggien i RCn fungerar bra ändå?
Tycker det känns bättre att köpa en lite billigare och äldre skoter med sdi än en nyare och dyrare utan.
Eller tänker jag fel?
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Tiden är inne och valet ännu svårare. Hjälp!
Nästa vecka åker jag uppåt i landet för att köpa skoter, men pga oväntade utgifter har budgeten för skoter krympt. Hur som helst så står det mellan en Ski-Doo Mx Z 600ho -07 eller en Lynx Re 600ho -07. Saken är ju att rev har jag kört och trivs bra med det chassiet men vet inte om det kommer hålla lika bra som lynxen?

Mxzan har gått 550mil, dom tre senaste säsongerna är körda av en trevlig gubbe. Maskinen är helt original förutom 38as matta och annat drev. Skotern är genomgången på verkstad efter en mindre krock, något i tunneln behövde lagas. Men verkar vara i mint.

Re'n har gått 490mil och verkar vara i allmänt bra skick. Sitter 44as matta neddrevad 3kugg, slp skidor, optimetad variator (vet inte vad som har optimerats)

Jag vet inte vilken jag ska välja. Hjälp mig...

PS. Skriver på mobilen, kan ha blivit knepigt på vissa ställen.
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Hugget som stucket. Kör på magkänsla och utgå från att båda kan vara rena skräpet. Haka inte upp dig på att nån skoter har varit "gubbkörd, tjejkörd, familjekörd" osv...för det kan lika väl betyda att det finns nånting att dölja. Eller hur många mil skotern har gått- I ditt fall skiljer det 60mil mellan skotrarna och det tycker jag är helt oväsentligt.
Utgå från att vara skeptiskt, sen kan du börja samla fördelar/nackdelar!

Mina tips.
 

bergdahl

Välkänd medlem
19 aug 2008
102
0
6
Jag skulle rekommendera en rev 440 med utbytes motor, 600 är mer driftsäker! För 440 chassit är förstärkt, bra fjädring, enkelt elsystem. Kommer få många emot mig på detta säkert men själv tycker jag min e otroligt lättskruvad och du får dom för rätt peng så då har du pengar över att tanka för å!
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Jag skulle rekommendera en rev 440 med utbytes motor, 600 är mer driftsäker! För 440 chassit är förstärkt, bra fjädring, enkelt elsystem. Kommer få många emot mig på detta säkert men själv tycker jag min e otroligt lättskruvad och du får dom för rätt peng så då har du pengar över att tanka för å!
Självklart har jag funderat på detta! Me. Jag vågar helt enkelt inte... Jag har inte en aning om hur bra det är gjort allting. Tyvärr är jag inte på den nivån att jag heller kan plocka isär hela ekipaget själv för att bekräfta att allting ser bra ut. Någon gång i framtiden efter -08 kanske ;)