tävlingar med nytro

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Ja men killen ovan verkar ju förklara det som att maskinen är en vrål vässad racer,
som tjuvkör i pro stock.
Klart man måste få byta matta, drivhjul, och dämpare?
Alla skotrar som kör skotercross byter väl dessa grejer?

PontusSandberg en 5årig dövstum snorvalp verkar ju vara mer insatt än dig.
Sluta snacka så j*kla mycket goja!
He dig in på crossbanan och piska den dära 300kg klumpen
då om du nu är så less på att se den på banan?
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
på vilket sätt konkurerade japanerna ut jänkarn med sina bilar? jänkarna kör saftiga v8 med kompressor.. och där kommer japanerna med sina plastbilar och nå ***** fjutt turbo... jag anser att jag hellre har en jänkare med v8 istället för en plastbil


Självklart ska väl en nytro få ställa upp i pro stock? Dom mäter ju hästar per kilo. Som alla redan vet är ju 4 taktare snäppet tyngre, tyngre att jobba med i kurvor också för den delen. Jag tycker det är jävligt bra av svemo att göra så. Eftersom det lockar mer 4 taktare till banan, å att det verkligen går att köra bana med dem. Folk börjar bli less att ständigt se brp på banorna nu. Varför inte döpa om skotercross.en i sådana fall till Brp race? Nu tycker jag det är riktigt roligt att det går bra för arctic också, nu när Viktor stenman knep första platsen på arctic cat cup osv. Roligt att se andra märken i topp också. Sen har jag ett svar till J.Nilsson varför skidoo klankar ner på yamaha hela tiden. Det är därför på andra sidan pölen råder ett tyst förtryck mot japanerna.. "låt nu inte yamahan komma fram, tryck den av banan så fort du bara kan." Detta beror dels på rädslan att japanerna ska ta över i usa också. Hur var det t.ex med bilindustrin i usa tidigare? Sen kom japanerna med i spelet och totalt konkurrerade ut de feta jänkarna. Visst jag tycker skidoo gör fina maskiner, men för h*vete var inte så negativa direkt det kommer in något nytt märke i spelet!!!!!

Sluta vara så märkesfientliga!
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
och vafan är en diffbroms? trodde diffen fördelade ut kraften å¨två hjul inte bromsade?:S rätta mig om jag har fel

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1078

på vilket sätt konkurerade japanerna ut jänkarn med sina bilar? jänkarna kör saftiga v8 med kompressor.. och där kommer japanerna med sina plastbilar och nå ***** fjutt turbo... jag anser att jag hellre har en jänkare med v8 istället för en plastbil
Det är 2 helt olika typer av bilar. Men det finns nog en förklaring till varför folk väljer små kvicka turbobilar när vägarna börjar svänga.
 

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Har inte tråden spårat ut en aning nu?
Nu pratas det mer diff broms och pokémon bilar
än tävlingar med nytro. Så håll er till ämnet!!
 

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Har sett nytro på banan, ständigt sist. Såg ut som om förarna inte ville trycka fullt, inför hoppen så släppte dem gasen och i kurvorna vete tusan vad dem sysslade med:hmmmm: Man har ju läst om Eriksson om hur han körde så bra med nytron och man hoppades ju att äntligen skulle yamaha visa vars skåpet skall stå. Men vilken besvikelse man fick..... Hoppas verkligen de var förarna de berodde på och inte skotern för nytron verkar vara en fullträff annars från Yamaha :D
Så ska det låta ! Visst hänger det lite i maskinen, men i det stora hela så är det ju föraren som spelar roll och hur pass mycket denne vågar ladda o köra. Men rätta takter där alltså !
 

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
då har jag fått klarhet det är lättare att vinna formel 1 än att vinna ett folkrace, det är ju trotts allt mer anmälda i folkracet.
men kom igen vakna.!!!!

tillbaka till nytron.
jag bryr mig inte om nytron är bra eller bäst "där borta" utan jag vill veta vad den är på svenska banor och inget annat.
och vad jag tycker har den inte prestera så bra.
visst en vinst men vad gör det på det stora hela?
va fasen man måste ju börja nånstans? Tror du proffs åkarna här i Sverige och Usa sätter sig på sin skoter och vinner varenda tävling? Klart man måste få börja någonstans i skotercrossvärlden. Yamaha har ju inte alls varit så framåt gällande skotercross.en så klanka inte ner på dem förens förarna vant in sig och så vidare. Du kan ju räkna hur många lynx.ar tex johan lämnar bakom sig, eller Steve Taylor lämnar doo's bakom sig. Se inte hela tiden på placeringarna. Kolla vad förarna lämnat bakom sig.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Roligt med nån som har en annan syn än oss som inte är så insatta.
Säger också att yamaha kan vara med och slås, MEN dom måste få ta tid på sig.
om kia skulle ställa upp i 24h Lemans så inte fan skulle folk gnälla som på yamaha om dom inte vinner första gången/året.
 
Last edited:

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Roligt med nån som har en annan syn än oss som inte är så insatta.
Säger också att yamaha kan vara med och slås, MEN dom måste få ta tid på sig.
om kia skulle ställa upp i 24h Lemans så inte fan skulle folk gnälla som på yamaha.
Exakt ! folk verkar ju klanka ner direkt då en yamma sätter foten på banan. "nämen inte en yamma för fasen". Men då de väl går bra för dem då skymmer dom undan å inte säger ett knyst!! Yamaha har ju något som inte många andra märken har och det är ju en stadig kassa, och möjligheter för att utvecklas. Kanske är dom rädd att det ska gå fööör bra för 4 taktaren? vad vet jag...