Switchback assault 800 tips och knep

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Nu då man har skaffat sig en switchback assault -11 så tänkte jag att de vore lämpligt att starta en tråd om dom (även 12&13 års mod) så jag och andra ägare får ta del av kunskaper och knep .Förhoppningsvis så kan vi väl fylla tråden med så mycket nyttig info om allt , att dom flesta frågor och svar ska gå att få här :p hoppas någon mer switchback ägare än jag tycker att de verkar som en bra ide :)

tänkte vi kan ge tips kring följande frågor tex:

*självklart användares problem
*inställningar (dämpare,styrning osv)
*eftermarknads produkter
*drevning
*variatorer

och jag gillar bilder så släng gärna upp bilder på era skotrar eller vad ni nu vill visa som har med modellen eller samtalen på tråden att göra :)

Tack på förhand ! :)
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Jag kan ju börja med en bild på min ..den är standard förutom drevning, 44mm matta och tonade lyktor (biltema toning) vet tyvärr inte drevningen än (har just köpt den ska kolla upp de) . ska nog inhandlas ett par SLP PP i orange nyans snart :)



Någon som vet av en billig och bra sätesväska till dom ?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Variatorkit, passande drevning, PA-topp och TEAM-Tied sekundär. Då har du en maskin som spöar det mesta.
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
okej jag har inte hunnit testa min skoter så mycket än men vet iaf att 11 serie vikterna ska göra stor skillnad bara dom men vet inte hur stor skillnad resten av kittet gör :p
synd bara att de lär ju inte vara helt gratis att köpa en TEAM variator .. vad går en sån lös på tro ? :)
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
PM till mig om du vill ha ett komplett, fungerande kit till bra pris. Du kan även få pris på en TEAM-sekundär.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Jag satte skinz fotsteg på min 12a. Bästa köpet ever! :)
Det är nog det första man bör göra.. spelar ingen roll hur bra variatorkit man har eller så om man inte kan hålla sig kvar på fotstegen..
Nej, jag har slut på fotsteg och planerar inte på att göra fler på ett bra tag. :)
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
jag har några kompisar som kör med skinz blev ju grymt bra fäste :) jag är just nu i läge att köpa skidor men vet inte vad man ska köpa , har alltid kört med slp pp men är sugen att testa c&a xtx nu men vet inte om jag kommer bli missnöjd och de känns dumt att köpa skidor för 5000:- och sen bli missnöjd med dom . någon som kört med båda modellerna på proride chassie som kan säga vilka som var trevligast på skotern ? :)
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
har slp på min switchback och det funkar bra! Flyter bra. Känns stadiga i skråkörningen! Vet en vän till mig som kör C&A pro MTX på sin 2013 pro rmk och han tyckte de vart rätt stor skillnad på flytförmågan iaf! Han kmr då inte byta tillbaka till gripper!!
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
jo jag vet att de är stor skillnad mellan SLP pp och gripper men vill prova C&A tror jag :) men jag vet inte skillnaden mellan C&A XTX och gripper så därför jag frågar . eller om man ska säga skillnaden mellan C&A och SLP som är de valet jag velar mellan .

Men jag pratade just med en kompis som har kört SLP Powder pro och C&A XTX på samma skoter och enligt honom var skillnaden att XTX flyter bättre än SLP , han sa att båda skidorna styr lika bra men att XTX inte är lika nervös och spårar som SLP skidan har tendens att göra, sen var XTX skidan betydligt mer tungstyrd, men enligt honom så kompenserar den med att vara snyggare än SLP .

Så jag skickar nog iväg en beställning på ett par orangea C&A XTX i dag och hoppas att man blir lika nöjd som alla andra verkar vara :)

ingen som vet vars man kan hitta en billig och bra sätesväska till switchbacken ?
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Nån som har monterat isrivare? vilken modell är att föredra?
vet tyvärr ingen modell men skulle satsa på en modell som du slipper vika upp varje gång du ska backa alltså typ en med stålvajer med gummi överdrag om du fattar vilken typ jag syftar på ? :)