Tjena. Köpte mig en RX1 billigt häromdagen, lite grisen i säcken. Saken är den att den är väldigt väldigt svårstartad, får stå i säkert 20 minuter innan den smäller igång.
Däremot så går den som en klocka när den väl startat och startar direkt då man vrider på nyckeln efteråt.
Har hållit på och undersökt lite ikväll men inte blivit så mycket klokare. Satt in nytt batteri, bytt stift och har klockren gnista på alla, plockat isär och rengjort förgasarna, blåst ur munstycken, undersökt membran osv.
Fortfarande samma sak.
Dock tycker jag den verkar mata fram dåligt med bränsle då efter dagens 15-20 minuter av provstarter fortfarande hade endast lite lätt fuktiga stift.
Plockade bort en bränsleslang från pumpen och körde på starten och verkade väldigt vekt tryck tycker jag.
Någon som har någon koll på vad det ska vara för bränsletryck i dessa? Eller någon som har några andra ideer? Tacksam för hjälp.
Däremot så går den som en klocka när den väl startat och startar direkt då man vrider på nyckeln efteråt.
Har hållit på och undersökt lite ikväll men inte blivit så mycket klokare. Satt in nytt batteri, bytt stift och har klockren gnista på alla, plockat isär och rengjort förgasarna, blåst ur munstycken, undersökt membran osv.
Fortfarande samma sak.
Dock tycker jag den verkar mata fram dåligt med bränsle då efter dagens 15-20 minuter av provstarter fortfarande hade endast lite lätt fuktiga stift.
Plockade bort en bränsleslang från pumpen och körde på starten och verkade väldigt vekt tryck tycker jag.
Någon som har någon koll på vad det ska vara för bränsletryck i dessa? Eller någon som har några andra ideer? Tacksam för hjälp.
Last edited: