summit xm 2013

lilltrippel

Aktiv medlem
4 jan 2007
99
0
6
Östersund
Ni som har beställt en xm vad´fick ni betala med 10000:- i tillbehör
Verkar svårt att få ett bra pris på ski-doo. kollade på en m800sp 124000:-
och en pro 800 133" har beställt en xm 146" men de är dyra så får hoppas att de levererar som de lovar.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Lät som handlaren kunde gått ner lite mer kanske. En tusing är ju inget på en maskin för 146"
Edit: Utgår från att det talas om renköp, inga inbyten.
Dock så verkar det vara tufft att pruta rejält.
Polarishandlarna vi kollat med går ner 5000 vid renköp, men där är det stopp...

Har beställt en XM154"
Blir kul att se hur den är till vintern.
Allt man läser om den verkar lovande...
 

lilltrippel

Aktiv medlem
4 jan 2007
99
0
6
Östersund
Helt sant! Skulle vara kul att veta hur mycket handlarna har i marginal på en ny maskin. Ski-doo är dyra men förhoppningsvis så får man valuta för pengarna.
Skulle vilja ha som i USA där man kan beställa xm i black black. "Gult är fult".
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.144
106
63
Förut har det i alla fall gått att pruta rejält på skidoo. Minns när polarna köpte varsin ny summit xrs hillclimb respektive summit x 163", båda betalade 120K för dom.
Men då valde dom bort tillbehören för 10000:-, tog en dunk olja och en rem och resten som "rabatt på skotern".

Har du flera säljare i närheten ring runt och pressa dom lite, det kan man spara många tusenlappar på.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Skulle få 5000 på priset om jag "gav upp" de 10000 i tillbehör. Jag gick dock tillbaka till Polaris-stallet efter ett år med Arctic.

Kommer dock inte ihåg vad jag skulle få i rent köp... Var hyfsat kommer jag ihåg att jag tänkte i alla fall.
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Byter in en 09:a och får ungefär vad de låg på blocket för i mars för den. Väljer bort tillbehören helt och får hela den summan i rabatt istället, känns helt ok.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Helt sant! Skulle vara kul att veta hur mycket handlarna har i marginal på en ny maskin. Ski-doo är dyra men förhoppningsvis så får man valuta för pengarna.
Skulle vilja ha som i USA där man kan beställa xm i black black. "Gult är fult".
Skidoo handlarna har ca 18% i normala fall.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
En och en halv minut ska den väl hålla? :p

Jag har beställt en 146", får 8000:- i rabatt på skotern plus en extra rem och en dunk olja. Jag byter in min nuvarande också.

Edit: Utan tillbehör för 10k då det är för sent nu.
Skulle jag gjort så med min FR medan den var standard i variatorerna så kan jag garantera att remmen fransat/smällt av innan filmen varit slut...
Verkar som dom äntligen hittat rätt...
Blir kul att se in vinter hur den känns.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.144
106
63
Skulle jag gjort så med min FR medan den var standard i variatorerna så kan jag garantera att remmen fransat/smällt av innan filmen varit slut...
Verkar som dom äntligen hittat rätt...
Blir kul att se in vinter hur den känns.
Vad blev det för dig? Summit eller Freeride?
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Verkar ju väldigt smidig och lätthanterlig nya summiten.
Halvdåligt ställe dom kör på dock... ;)
[video=vimeo;38541530]http://vimeo.com/38541530#[/video]
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Nja, vill inte starta någon pajkastning mellan handlarna, om någon läser här, men kan ju be dig att ringa alla handlare mellan Sveg och Vilhelmina så träffar du snart rätt, men efter midsommar nu så får du nog inte riktigt så bra pris men under 130 är inga problem !!!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
Nja, vill inte starta någon pajkastning mellan handlarna, om någon läser här, men kan ju be dig att ringa alla handlare mellan Sveg och Vilhelmina så träffar du snart rätt, men efter midsommar nu så får du nog inte riktigt så bra pris men under 130 är inga problem !!!
Skulle tro att man hamnar i strömsund kanske?